Nowe auto za 30 tysięcy złotych

W tej kategorii nie ma co liczyć na bogate wyposażenie i dynamiczny silnik, ale na praktyczne nadwozie czy 3-letnią gwarancję - jak najbardziej. Wybraliśmy najciekawsze spośród najtańszych aut na polskim rynku z uwzględnieniem aktualnych rabatów
Toyota Aygo Toyota Aygo Toyota

Toyota Aygo Terra 3d

Cena katalogowa: 29 900 zł

Aygo to brat bliźniak Peugeota 107 i Citroena C1. Jej karoseria mieści cztery osoby i niewiele, bo 139 l bagażu. Plus za przestronność z przodu, ciekawą stylizację nadwozia i kokpitu oraz możliwość powiększenia bagażnika do 751 l. Trzycylindrowy silniczek o pojemności 1 litra i mocy 68 koni wystarczy do żwawego poruszania się po mieście, odwdzięczając się niewielkim apetytem. Przyspieszenie od zera do setki wynosi 13,7 s.

Wyposażenie standardowe wersji Terra obejmuje najpotrzebniejsze dodatki: wspomaganie kierownicy, centralny zamek i 2 poduszki powietrzne. W przeciwieństwie do francuskiej konkurencji, Toyota oferuje 3-letnią gwarancję mechaniczną (ograniczoną przebiegiem 100 tys. km). Citroen C1 i Peugeot 107 występują ponadto w tańszych wersjach wyposażeniowych, aktualnie dostępnych po 26 tys. zł. Niestety, na ich pokładzie nie uświadczymy wspomagania kierownicy.

Hyundai i10 Hyundai i10 Hyundai

Hyundai i10 1.2 Classic+

Cena katalogowa: 36 990 zł
Cena po rabacie: 30 490 zł i opony zimowe gratis

i10 to nad wyraz dojrzały zawodnik wśród maluchów. Jak na swoją klasę, ma przestronne wnętrze, 225-litrowy bagażnik i sporą ładowność (485 kg) oraz nowoczesny, benzynowy silnik o mocy 78 koni. Przyspieszenie do setki wynosi 12,8 s. Przeciętne prowadzenie Hyundai tuszuje niezłym komfortem jazdy. Nasz test i-dziesiąki przeczytasz tutaj.

Na liście wyposażenia wersji Classic+ są m.in.: zderzaki w kolorze nadwozia, wspomaganie kierownicy, obrotomierz, elektrycznie sterowane przednie szyby, radio CD i 2 poduszki powietrzne. Za 31 990 zł (38 490 zł bez rabatu) możemy wyjechać z salonu i10 Comfort z klimatyzacją, ale ze słabszym, 1,1-litrowym benzyniakiem o mocy 66 koni. Podobnie jak Toyota, Hyundai kusi 3-letnią gwarancją mechaniczną (lub 100 tys. km).

Skoda Fabia Skoda Fabia Skoda

Skoda Fabia Junior

Cena katalogowa: 33 500 zł
Cena po rabacie: 29 500 zł

Fabia to już pełnoprawne auto klasy B. Wnętrze wygodnie zmieści cztery osób, a bagażnik - 300 litrów. Nie można narzekać również na ładowność (515 kg). Podstawowa wersja dysponuje 3-cylindrowym silnikiem 1.2 HTP o mocy 60 koni. Z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 16,5 s nie będzie on jednak sprzymierzeńcem dalszych wypraw i sprawdzi się jedynie w ruchu miejskim.

W wersji Junior nie ma co liczyć na fajerwerki, ale nawet tutaj na pokładzie są 4 poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy, obrotomierz i zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia. Na Fabię Czesi udzielają 2-letniej gwarancji mechanicznej bez limitu kilometrów. W przyszłości można liczyć na wyższą cenę przy odsprzedaży.

Dacia Logan Dacia Logan Dacia

Dacia Logan 1.4 Ambiance

Cena katalogowa: 33 200 zł
Cena po rabacie: 31 200 zł

Wielkością nadwozia Logan nie odbiega od samochodów kompaktowych, zawstydzić je może natomiast przepastnym bagażnikiem o pojemności 510 l i olbrzymią ładownością (560 kg). Ceną za walory praktyczne jest budżetowe wykończenie kabiny. 75-konny benzyniak o pojemności 1,4 litra gwarantuje niezłe osiągi (13 s do "setki").

Logan ma 3-letnią gwarancję mechaniczną, a wersja Ambiance dysponuje zderzakami w kolorze nadwozia, 1 poduszką powietrzną, wspomaganiem kierownicy i obrotomierzem. W podobnej cenie możemy nabyć bliźniaczą Dacię Sandero z 5-drzwiową karoserią.

Suzuki Alto Suzuki Alto Suzuki

Suzuki Alto 1.0 Club

Cena katalogowa: 29 900 zł

Alto to nowość wśród maluchów. Przeciętną przestronność kabiny i niewielki bagażnik (129 l) nadrabia żwawym, 68-konnym silnikiem o pojemności 1 litra. Podobnie jak konkurencja, tańsza wersja Club ma w wyposażeniu tylko niezbędne dodatki: lakierowane zderzaki, wspomaganie kierownicy, 2 poduszki powietrzne. Plus za 3-letnią gwarancję mechaniczną (lub 100 tys. km).

Chevrolet Spark Chevrolet Spark Chevrolet

Chevrolet Spark+ 1.0

Cena katalogowa: 32 990 zł
Cena po rabacie: 29 190 zł

Mały Chevrolet kusi atrakcyjną stylistyką i nieźle wykończonym wnętrzem. Ma "dorosłe" fotele, sporo miejsca i komfortowe zawieszenie. Gorzej wypada bagażnik, mieszczący 170  l (możliwość powiększenia do 568 l). 68-konny benzyniak najlepiej sprawdza się w mieście i zużywa niemal tyle samo paliwa, co mocniejsza wersja o pojemności 1,2 litra. Ta wymaga niestety dopłaty ok. 1,6-2,5 tys. zł. Nasz test długodystansowy Sparka przeczytacie tutaj.

Spark+ przekonuje również bogatym wyposażeniem, w skład którego wchodzi: 6 poduszek powietrznych, radio z mp3, zderzaki w kolorze nadwozia, centralny zamek, elektrycznie sterowane przednie szyby i wspomaganie kierownicy. Poza rabatami gotówkowymi, Chevrolet ma bogatą ofertę promocyjną dla stałych klientów i pracowników niektórych grup zawodowych.

Renault Twingo Renault Twingo Renault
Co jeszcze możemy kupić za 30 tys. zł?
- Chevrolet Aveo 1.2 (84 KM) Base+: 30 590 zł (cena katalogowa: 34 590 zł)
- Fiat Panda Acual Eco 1.2 (69 KM): 29 490 zł (cena katalogowa: 32 990 zł)
- Kia Picanto 1.0 (62 KM) City: 30 400 zł (cena katalogowa: 31 400 zł)
- Renault Twingo 1.2 (60 KM) Authentique: 29 600 zł (cena katalogowa: 34 600 zł)
- Tata Indica Vista 1.4 (75 KM) Safire: 29 950 zł
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.