Do tej pory Ford Raptor występował jako najmocniejsza odmiana wielkiego pickupa F-150. Muskularna maszyna oferuje 450 KM maksymalnej mocy, co zupełnie kłóciło się z modą na downsizing i czterocylindrowe silniki. Ford na rynku europejskim oferuje model Ranger z oszczędniejszymi silnikami. Auto konkuruje z takimi modelami jak Volkswagen Amarok czy Nissan Navara.
fot. Ford
Inżynierowie Forda pracują nad mocniejszą wersją Rangera przeznaczoną na początek na rynek australijski, ale niewykluczone, że samochód pojawi się również w Europie. Auto będzie produkowane w Tajlandii.
fot. Ford
Jednak nazwa i agresywna stylizacja nie zostaną dopełnione potężnym silnikiem pod maską. Ranger Raptor będzie napędzany silnikiem wysokoprężnym z Mondeo i S-MAX-a. Pod maskę trafi silnik o mocy 210 KM.
Oprócz tego auto otrzyma metalową osłonę pod silnikiem, mocniejsze zawieszenie i większe obręcze z terenowymi oponami. Prześwit maszyny wynosi 28,3 cm, a kąt natarcia 32,5 stopnia, zejścia 24 stopnie, a kąt rampowy również 24 stopnie.
fot. Ford
Ford Ranger Raptor będzie dostępny tryb jazdy Baja z zablokowanym mechanizmem różnicowym. Oprogramowanie zoptymalizuje pracę silnika i skrzyni biegów do jazdy w terenie.
fot. Ford