30. Nissan Micra - 13 537 szt.
fot. Krzysztof Słomski | Toyota Aygo
29. Toyota Aygo - 13 813 szt.
fot. Ford | Ford Focus
28. Ford Focus - 13 958 szt.
fot. Smart | Smart Fortwo
27. Smart Fortwo - 15 839 szt.
fot. Kia | Kia Sportage
26. Kia Sportage - 16 601 szt.
Fot. Michał Dek | Audi A3 e-tron
25. Audi A3 - 17 151 szt.
Fot. Dacia | Dacia Sandero
24. Dacia Sandero - 17 182 szt.
fot. Peugeot | Peugeot 308
23. Peugeot 308 - 17 939 szt.
fot. Peugeot | Peugeot 2008
22. Peugeot 2008 - 20 332 szt.
fot. Dacia | Dacia Duster
21. Dacia Duster - 20 918 szt.
MIO SPIRIT 6950 Europa | VEXIA Econav 480 Polska | VORDON 7 Europa |
Sprawdź ceny | Sprawdź ceny | Porównaj ceny |
20. Mini - 22 008 szt.
fot. Michał Dek | Alfa Romeo Giulietta
19. Alfa Romeo Giulietta - 22 921 szt.
Fot. Jeep | Jeep Renegade
18. Jeep Renegade - 23 096 szt.
fot. Renault | Renault Captur
17. Renault Captur - 23 931 szt.
fot. Opel | Opel Mokka
16. Opel Mokka - 24 711 szt.
fot. Nissan | Nissan Qashqai
15. Nissan Qashqai - 27 403 szt.
Fot. Michał Dek | Peugeot 208
14. Peugeot 208 - 27 914 szt.
fot. Opel | Opel Corsa
13. Opel Corsa - 28 025 szt.
fot. Citroen | Citroen C3
12. Citroen C3 - 28 027 szt.
fot. Toyota | Toyota Yaris
11. Toyota Yaris - 32 170 szt.
Liczba sprzedanych aut: 32 579
Fiat 500X to bez wątpienia debiut roku. Do sprzedaży trafił dopiero w 2015 r., a i tak udało mu się wskoczyć do pierwszej dziesiątki największych sprzedażowych hitów we Włoszech. Na rynku 500X celuje w rywali pokroju Citroena C4 Cactus czy Renault Captura. Na rodzimej ziemi nikt nie miał szans z Fiatem - z wynikiem 32 579 sprzedanych aut 500X jest najlepiej sprzedającym się crossoverem.
fot. Fiat | Fiat 500X
Fot. Fiat | Fiat 500X
Liczba sprzedanych aut: 36 384
W porównaniu z rokiem 2014 Volkswagen Polo poprawił swoją sprzedaż o ponad 5 tysięcy aut, ale nie pozwoliło to Niemcom przesunąć się w górę włoskiego Top 10. W 2014 mały Volkswagen zajął dziewiąte miejsce, w 2015 tę samą lokatę.
Miejsce w pierwszej dziesiątce można uznać za sukces, ale z drugiej strony Polo przegrało z wieloma bezpośrednimi konkurentami z najbardziej lubianej przez Włochów półki małych, miejskich aut.
fot. Volkswagen | Volkswagen Polo
fot. Volkswagen | Volkswagen Polo
Liczba sprzedanych aut: 40 275
Następny samochód z segmentu B w dzisiejszym zestawieniu to reprezentant amerykańskiego giganta Forda. Pierwsza Fiesta wyjechała na drogi już w 1976 roku. Od swojego debiutu zdążyła zdobyć mocną pozycję na rynku i doczekała się siódmej generacji (rok 2008, w 2013 facelifting). We Włoszech na Fiestę zdecydowało się ponad 40 tysięcy kierowców, co jest poprawą o 3 tysiące w porównaniu z rokiem 2014.
Forda Fiestę zaprojektował europejski oddział Forda, ale to samochód, który spotkamy na całym świecie. Fiesta jest produkowana w fabrykach w Hiszpanii, Chinach, Niemczech, Meksyku, Wenezueli, Tajlandii, Indiach, Tajwanie oraz Brazylii.
fot. Ford | Ford Fiesta
fot. Ford | Ford Fiesta
Liczba sprzedanych aut: 40 850
Powrót legendarnego Fiata 500 w 2007 roku okazał się dla Włochów strzałem w sam środek tarczy. Nowe wcielenie popularnej "pięćsetki" z miejsca zdobyło serca miłośników motoryzacji. Zdaniem wielu nie ma drugiego tak ślicznego i zgrabnego autka segmentu A. W 2015 roku mały Fiat wciąż trzymał się mocno i z wynikiem prawie 41 tysięcy sprzedanych aut zajął siódme miejsce.
Jednak trzeba zaznaczyć, że Fiat 500 w 2015 roku tracił udziały w rynku. Dla porównania, w 2014 uplasował się na miejscu piątym z wynikiem 43 593 aut rocznie.
Fiat 500 (fot. Fiat)
W drugiej połowie roku na drogi zaczęły wyjeżdżać pięćsetki po lekkich zmianach:
Fot. Fiat | Nowy Fiat 500
Fot. Fiat | Nowy Fiat 500
Liczba sprzedanych aut: 43 193
Jednym z niewielu producentów spoza Italii, którzy z powodzeniem walczą o portfele Włochów jest Renault. W ubiegłym roku udało im się sprzedaż 43 193 sztuk modelu Clio i zająć szóste miejsce. W 2014 roku Clio również było szóste, ale ze sprzedażą niższą o 3 tysiące.
Najnowsza, czwarta, generacja miejskiej "renówki" przyciąga wzrok odważnym i niepowtarzalnym wyglądem. To jeden z najciekawiej i najoryginalniej wyglądających samochodów we włoskim Top 10. Czy najładniejszy, to już kwestia gustu.
fot. Renault | Renault Clio
fot. Renault | Renault Clio
Liczba sprzedanych aut: 44 436
Na liście zdominowanej przez typowo miejskie samochody znalazło się też miejsce dla czegoś większego. W 2015 roku na włoskich drogach pojawiło się dokładnie 44 436 Volkswagenów Golfów. Niemiecki kompakt w porównaniu z rokiem 2014 poprawił się o ponad 5 tysięcy sprzedanych aut i przeskoczył z miejsca siódmego na piąte.
fot. Volkswagen | Volkswagen Golf
fot. Volkswagen | Volkswagen Golf R Variant
Liczba sprzedanych aut: 49 918
Fiat 500 to wielki sukces włoskiego koncernu z Turynu. Nie dziwne więc, że Włosi kują żelazo póki gorące, a rynek zalewają kolejne wersje "pięćsetki". Zbudowany na płycie podłogowej Punto Fiat 500L to jedna z nich - mały, praktyczny minivan, kojarzący się z crossoverem. Do oryginalnej 500 nawiązuje głównie wyglądem.
Jak widzimy taki model biznesowy się sprawdza. Ze sprzedażą na poziomie prawie 50 tysięcy 500L radził sobie w 2015 wyraźnie lepiej od podstawowej pięćsetki. Rok wcześniej 500L wskoczył nawet na podium z wynikiem 51 256 sprzedanych aut.
fot. Fiat | Fiat 500L
fot. Fiat | Fiat 500L
Liczba sprzedanych aut: 55 826
Model Ypsilon jest spokrewniony z Fiatem 500 i Fordem Ka - wszystkie te auta zbudowano na płycie podłogowej Fiat Mini. Poza granicami ojczyzny nowa odsłona niegdyś kultowej marki Lancia (wystarczy wspomnieć Stratosa albo Deltę Integrale) radzi sobie bardzo słabo... Ale we Włoszech? Ypsilon trafił do prawie 56 tysięcy Włochów, co pozwoliło mu zająć znakomite 3 miejsce na włoskiej liście bestsellerów. W 2014 roku mała Lancia otarła się o podium z wynikiem gorszym o 4,5 tysiąca sprzedanych aut rocznie.
fot. Lancia | Lancia Ypsilon
We Frankfurcie zobaczyliśmy nową Lancię Ypsilon po delikatnym faceliftingu:
fot. Lancia | Lancia Ypsilon po FL
fot. Lancia | Lancia Ypsilon po FL
Liczba sprzedanych aut: 56 449
We Włoszech nie ma mocnych na Fiata. Na drugim miejscu podium znalazł się dobrze nam znany Fiat Punto. To jeszcze jeden reprezentant segmentu B - absolutnie najpopularniejszego w Słonecznej Italii. W 2015 na Punto zdecydowało się prawie 56,5 tysiąca Włochów. To leciutki spadek, bo w 2014 Punto mogło się pochwalić wynikiem 57 144 sztuk.
fot. Fiat | Fiat Punto
fot. Fiat | Fiat Punto
Liczba sprzedanych aut: 126 306
Niekwestionowanym królem włoskiego rynku jest praktyczny i budżetowy Fiat Panda. Aż 126 306 Włochów kupiło w 2015 roku właśnie nową Pandę. To wynik wyraźnie lepszy oo 2014, kiedy Panda również znalazła się na samym szczycie, ale ze sprzedażą na poziomie 104 tysięcy.
Fot. Fiat | Fiat Panda
Fot. Fiat | Fiat Panda
Fot. Fiat | Fiat Panda