30. Beijing Auto Huansu S3 - 164 436 szt.
Fot. Nissan | Nissan X-Trail
29. Nissan X-Trail - 166 385 szt.
fot. Haval | Haval H2
28. Haval H2 - 168 517 szt.
fot. ChangAn | ChangAn CS35
27. ChangAn CS35 - 169 332 szt.
fot. Buick | Buick Excelle
26. Buick Excelle - 176 242 szt.
fot. VW | Volkswagen Polo Chiny
25. Volkswagen Polo - 178 867 szt.
fot. ChangAn | ChangAn Eado
24. ChangAn Eado - 182 332 szt.
fot. ChangAn | ChangAn CS75
23. ChangAn CS75 - 186 623 szt.
fot. Wuling | Wuling Rongguang
22. Wuling Rongguang - 191 337 szt.
fot. VW | Volkswagen Golf Chiny
21. Volkswagen Golf - 195 845 szt.
20. JAC Refine S3 - 196 779 szt.
fot. VW | Volkswagen Bora Chiny
19. Volkswagen Bora - 204 280 szt.
fot. VW | Volkswagen Passat Chiny
18. Volkswagen Passat - 205 794 szt.
fot. Geely | Geely EC7
17. Geely EC7 - 206 226 szt.
fot. Hyundai | Hyundai Verna
16. Hyundai Verna - 213 678 szt.
fot. Ford | Ford Escort Chiny
15. Ford Escort - 214 362 szt.
fot. Chevrolet | Chevrolet Sail
14. Chevrolet Sail - 216 627 szt.
fot. Ford | Ford Focus Chiny
13. Ford Focus - 246 085 szt.
fot. Chevrolet | Chevrolet Cruze Chiny
12. Chevrolet Cruze - 246 088 szt.
fot. VW | Volkswagen Tiguan
11. Volkswagen Tiguan - 255 751 szt.
Liczba sprzedanych aut: 274 932
Dziesiątkę chińskich bestsellerów otwiera dobrze nam znany Volkswagen Jetta. Popularny na całym świecie sedan z segmentu C w 2015 roku trafił do prawie 275 tysięcy Chińczyków.
fot. VW | Volkswagen Jetta Chiny
fot. VW | Volkswagen Jetta Chiny
Liczba sprzedanych aut: 276 209
Na wyniki globalnej sprzedaży Volkswagena w 2015 roku negatywnie wpłynęły dwa wydarzenia: spowolnienie chińskiej gospodarki oraz Dieselgate. Mimo kłopotów w Państwie Środka, Volkswagen i tak jest jednym z głównych rozgrywających w najludniejszym kraju świata. Na dziewiątym miejscu znalazł się model Santana. To sedan blisko spokrewniony z Volkswagenem Passatem. Pierwszy VW Santana został wyprodukowany w 1981 roku.
fot. VW | Volkswagen Santana
fot. VW | Volkswagen Santana
fot. VW | Volkswagen Santana
Liczba sprzedanych aut: 279 887
Volkswagen Sagitar to nic innego, jak lekko przeprojektowana Jetta. Na rynku chińskim można dostać jeszcze Volkswagena Borę (to przecież również Jetta), który zajął w dzisiejszym zestawieniu 19 miejsce. We wszystkich zestawieniach sprzedaży samochodów w Chinach i na stronie Volkswagena te trzy modele są rozróżniane, dlatego i my traktujemy je jako oddzielne auta. W 2015 roku prawie 280 tysięcy Chińczyków kupiło właśnie Sagitara. Volkswagen może być zadowolony, bo na tym jego udział w Top 10 się nie kończy.
fot. VW | Volkswagen Sagitar
fot. VW | Volkswagen Sagitar
Liczba sprzedanych aut: 300 641
W 2015 roku Toyota po raz kolejny zdobyła tytuł największego producenta samochodów na świecie. Nie mogło więc zabraknąć japońskiej marki w ścisłej, sprzedażowej czołówce w Chinach. 300 tysięcy sprzedanych aut rocznie przekroczył bestseller wszech czasów Toyoty, model Corolla, co dało Japończykom siódme miejsce.
W Chinach jednocześnie sprzedawane są dwie Corolle: najnowsza generacja oraz starsza konstrukcja z dopiskiem EX (ta z pierwszego zdjęcia)
fot. Toyota | Toyota Corolla Chiny
Liczba sprzedanych aut: 321 069
Na szóstym miejscu z wynikiem 321 069 sprzedanych samochodów uplasował się praktyczny, duży van Boujun 730. Auto po raz pierwszy zaprezentowano podczas Auto China Motor Show w 2014 roku. To owoc współpracy w ramach joint venture trzech firm: General Motors oraz chińskich spółek SAIC Motor i Liuzhou Wuling Motors.
Baojun 730
Baojun 730
Baojun 730
Liczba sprzedanych aut: 323 198
Chińskiego rynku nie odpuszczają także Koreańczycy z koncernu Hyundai Kia Automotive Group. Oni na podbój Państwa Środka posłali model Elantra. Kompakt zajął 5 miejsce i trafił do 323 tysięcy Chińczyków.
fot. Hyundai | Hyundai Elantra
fot. Hyundai | Hyundai Elantra Chiny
Liczba sprzedanych aut: 334 087
Nissan Sylphy to kolejny reprezentant samochodów kompaktowych. Auto powstaje od 2000 roku i na początku swojej kariery miało dłuższą nazwę - Bluebird Sylphy. Aktualnie w sprzedaży znajduje się trzecia generacja. Samochód sprzedawany jest w około 120 krajach, ale to w Chinach idzie mu najlepiej. W 2015 roku Nissan sprzedał aż 334 087 sztuk tego modelu. Do podium zabrakło 30 tysięcy.
fot. Nissan | Nissan Sylphy
fot. Nissan | Nissan Sylphy
Liczba sprzedanych aut: 373 229
Trzecie miejsce z wynikiem 373 229 sprzedanych samochodów zajął SUV Haval H6. To o tyle ciekawe auto z naszej perspektywy, że będzie dostępne w Polsce. H6 wszedł nad Wisłę jako Great Wall H6. Do wyboru będą dwa silniki. Pierwszy to turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,5 litra, mocy 143 KM i 202 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dla miłośników silników wysokoprężnych przyszykowano dwulitrowego turbodiesla o mocy 143 KM i 310 Nm momentu. Obydwa silniki współpracują z ręczną skrzynią biegów.
Więcej o chińskim SUV-ie dowiecie się TUTAJ.
fot. Haval | Haval H6
fot. Haval | Haval H6
fot. Haval | Haval H6
Liczba sprzedanych aut: 472 841
Najlepiej sprzedający się Volkswagen w Chinach to Lavida. Niemcom do pierwszego miejsca zabrakło prawie 200 tysięcy aut.
Lavida to czterodrzwiowy sedan dedykowany specjalnie rynkowi chińskiemu. Za produkcję Volkswagena Lavida odpowiada niemiecko-chińska spółka joint-venture Shanghai Volkswagen, która produkuje wybrane modele Volkswagena i sprzedaje je w Chinach.
fot. VW | Volkswagen Lavida
fot. VW | Volkswagen Lavida
Liczba sprzedanych aut: 655 531
Niekwestionowanym liderem roku 2015 okazał się chiński van Wuling Hongguang. Z wynikiem ponad 655 tysięcy sprzedanych aut rocznie Hongguang nie dał konkurentom nawet najmniejszych szans. Ten samochodów to również owoc wspomnianej powyżej amerykańsko-chińskiej kooperacji, w której palce macza General Motors.
fot. Wuling | Wuling Hongguang
fot. Wuling | Wuling Hongguang