Nasze zestawienie otwieramy SUV-em z Półwyspu Koreańskiego. W oficjalnym cenniku ceny Kii zaczynają się od niecałych 70 tysięcy złotych, ale z rabatem zapłacimy za nią trochę mniej. To jeden ze starszych samochodów w dzisiejszym zestawieniu. Na rynku debiutował już w 1994 roku. Aktualnie w sprzedaży znajduje się trzecia generacja (w 2013 roku przeszła facelifting).
Cena: od 67 490 zł.
Za niecałe 70 tysięcy złotych otrzymamy m.in. 16-calowe koła, dwa gniazdka 12V, lampki do czytania, elektrycznie regulowane szyby, wspomaganie układu kierowniczego, zestaw audio (6 głośników, wejście USB, AUX, iPod) oraz oczywiście wiele układów dbających o nasze bezpieczeństwo - poduszki powietrzne czołowe dla kierowcy i pasażera, poduszki powietrzne boczne i kurtyny powietrzne, napinacze pasów oraz systemy takie jak ESC (stabilizacja toru jazdy), TCS (system kontroli trakcji), HAC (pokonywanie podjazdów), ABS itp.
Silniki:
Pod maską Kii mogą pracować dwa silniki benzynowe 1.6 GDI (135 KM) oraz 166-konny 2.0 GDI (dostępny w wersji z napędem 4x4). Z diesli dostępne są trzy jednostki: 1.7 CRDi (115 KM), 2.0 CRDi (136KM) i mocniejszy 2.0 CRDi (184 KM).
A może jednak rynek wtórny? Sprawdź oferty
fot. Kia
fot. Kia
fot. Kia
Opel Mokka to kolejny z małych, miejskich SUV-ów, który debiutował niedawno na fali popularności tego segmentu. Mokkę zaprezentowano w 2012 roku podczas targów w Genewie. Jak się okazało dla Opla był to strzał w dziesiątkę i ich nowy model na stałe zagościł na szczycie zestawień najpopularniejszych samochodów w wielu europejskich krajach.
Cena: od 63 950 zł.
W podstawowej wersji Active otrzymamy m.in.: tapicerkę materiałową, układ ESP, przednie i boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera oraz kurtynowe poduszki powietrzne, klimatyzację manualną, zestaw audio, przyciski sterowania na kierownicy, komputer pokładowy, tempomat, elektrycznie sterowane szyby, podgrzewane lusterka, 16-calowe koła.
Silniki:
Do wyboru są trzy silniki: benzynowe, wolnossące 1.6 o (115 KM), doładowane 1.4 (140 KM) albo wysokoprężne 1.7 (130 KM). Standardowo, auta będą wyposażane w pięcio- i sześciostopniowe skrzynie manualne, a za dopłatą - w sześciobiegowy automat. Mokka dostępna będzie w wersji z napędem na przód i 4x4.
A może jednak rynek wtórny? Sprawdź oferty
Fot. Opel
Fot. Opel
Fot. Opel
Fot. Opel
Mały SUV Skody jest z nami już od 2009 roku. Skoda zdecydowała się na gruntowne odświeżenie swojego modelu w 2013 roku. Wszystkim zainteresowanym Skodą Yeti polecamy nasz TEST.
Cena: od 60 100 zł.
Najtańsza Skoda Yeti to wersja z 1.2-litrowym silnikiem TSI (105KM), napędem 4x2 i w wersji wyposażenia Easy. Co dostaniemy w absolutnej podstawie? Zadbano oczywiście o bezpieczeństwo - na pokładzie dostajemy zestaw poduszek i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Nie zabrakło oczywiście systemu ESP (z ABS, EBV, MSR, ASR itd. itp.). O komfort kierowcy zadba m.in. elektromechaniczne wspomaganie kierownicy, parę schowków, termometr, uchwyt na kwity parkingowe, dwa gniazdka 12V, relingi dachowe i trójramienna kierownica. Niestety za klimatyzację manualną Climatic trzeba dopłacić 4 800 złotych.
Silniki:
Yeti ma dość bogatą ofertę silnikową. Możemy wybrać pomiędzy trzema benzyniakami (1.2 TSI 105 KM, 1.4 TSI 122 KM oraz 1.8 TSI 160 KM) i trzema Dieslami (2.0 TDI CR DPF 110 KM, 2.0 TDI CR DPF 140 KM i 2.0 TDI CR DPF 170 KM).
A może jednak rynek wtórny? Sprawdź oferty
fot. Skoda
fot. Krzysztof Słomski
fot. Skoda
fot. Skoda
fot. Skoda
Bardzo ciekawą propozycją dla wszystkich zainteresowanych małym SUV-em jest Mitsubishi ASX. Auto przyszło na świat w 2010 roku jako wynik współpracy Japończyków z Francuzami z koncernu PSA. W 2012 w Paryżu Mitsubishi pochwaliło się odświeżoną wersją modelu ASX.
Cena: od 61 900 zł.
Najtańsza wersja wyposażenia ASX-a to pakiet Inform. Zawiera on m.in. układ ABS, czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, kolanową poduszkę dla kierowcy, system wspomagania ruszania na wzniesieniu, system wspomagania nagłego hamowania, klimatyzację manualną, zestaw audio, 4 głośniki, centralny zamek, dwa gniazdka 12V oraz centralny podłokietnik ze schowkiem dla pasażerów pierwszego rzędu siedzeń.
Silniki:
W ofercie znajduje się jeden silnik benzynowy 1.6/117 KM z napędem na przednie koła oraz jednostka wysokoprężna 1.8 DID o mocy 150 KM i napędem 4WD. W sprzedaży jest również RalliArt 4WD z automatyczną skrzynią biegów i silnikiem Diesla o pojemności 2,2 litra.
A może jednak rynek wtórny? Sprawdź oferty
Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi
Fot. Mitsubishi
Crossover Suzuki wyglądem i rozmiarem wyraźnie celuje w jedno z najpopularniejszych aut segmentu, czyli Nissana Qashqaia. Nad rodakiem z Kraju Kwitnącej Wiśni ma jedną dużą przewagę - cenę. Suzuki SX4 S-Cross musiał zmierzyć się z naszym testem długodystansowym i poradził sobie w nim bardzo dobrze. Jeżeli jesteście ciekawi jak sprawdza się S-Cross to zapraszamy do zapoznania się z pierwszą częścią.
Cena: od 59 900 zł.
Co otrzymamy decydując się na crossovera od Suzuki? Cały zestaw poprawiający bezpieczeństwo - m.in. czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, poduszkę kolanową, system ABS + EBD + BAS, system ESP oraz 3-punktowe pasy bezpieczeństwa. W bazowej wersji dostajemy również klimatyzację manualną, zestaw audio z 4 głośnikami, gniazdo USB, tempomat, elektryczne wspomaganie kierownicy, wielofunkcyjny wyświetlacz, dwa gniazdka 12V czy schowek między przednimi fotelami z przesuwanym podłokietnikiem.
Silniki:
Decydując się na zakup SX4 S-Cross mamy do wyboru dwa silniki o pojemności 1.6 - diesel i benzyna (obydwa o mocy 120 KM). Obie wersje dostępne są z napędem na cztery koła ALLGRIP.
A może jednak rynek wtórny? Sprawdź oferty
fot. Piotr Sielicki
fot. Piotr Sielicki
fot. Piotr Sielicki
fot. Piotr Sielicki
fot. Piotr Sielicki
To dość egzotyczna propozycja. SsangYongi nie mają w naszym kraju zbyt dobrej opinii i raczej rzadko widuje się je na drodze, ale może warto się im przyjrzeć? Najnowszy mały SUV koreańskiej marki dzięki niezbyt wysokiej cenie ma szansę trochę namieszać na rynku.
Cena: od 58 800 zł.
Ostatnio SsangYong przeprowadził ofensywę cenową i nowe Korando możemy mieć już od niecałych 59 tysięcy złotych. Bazowa wersja Crystal obejmuje m.in.: systemy ABS i ESP; kontrolę trakcji; zdalnie sterowany centralny zamek; przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne; aluminiowe obręcze kół w rozmiarze 16 cali; światła do jazdy dziennej w technologii LED; radio CD/MP3 z 6 głośnikami i sterowaniem w kierownicy; system Blueetooth; komputer pokładowy' tempomat i ręczną klimatyzację.
Silniki:
Silniki w Korando są trzy - dwulitrowa benzyna o mocy 150 KM (to ona znajduje się na pokładzie najtańszego Korando) oraz dwa dwulitrowe diesle: jeden o mocy 150 KM i drugi o mocy 175KM.
A może jednak rynek wtórny? Sprawdź oferty
fot. SsangYong
fot. SsangYong
fot. SsangYong
fot. SsangYong
Stosunkowo nieduże pieniądze kosztuje crossover znad Sekwany - Renault Captur. To kolejny przedstawiciel coraz popularniejszego ostatnio segmentu miejskich SUV-ów. Zbudowany na płycie podłogowej Clio Captur zadebiutował w 2013 roku w Genewie.
Cena: od 54 900 zł.
Oprócz podstawowej wersji Life z salonu możemy wyjechać lepiej wyposażonymi Capturami: Zen, Intens oraz Helly Hansen. My dzisiaj kierujemy się ceną, więc najbardziej interesuje na Captur Life. Co dostaniemy za niecałe 54 tysięcy? Na liście wyposażenia standardowego znajdują się m.in.: LED-owe światła do jazdy dziennej, systemy ABS, ESC i ASR, przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne, tempomat, system wspomagania ruszania pod górę, komputer pokładowy, elektrycznie regulowane przednie i tylne szyby, kierownica z regulacją w dwóch płaszczyznach oraz 16-calowe, stalowe obręcze kół. Dopłata do klimatyzacji manualnej wynosi 2000 zł, a za podstawy system audio trzeba dodatkowo zapłacić 1000 zł.
Silniki:
Francuzi przygotowali 4 jednostki napędowe. Dwa silniki benzynowe - Energy TCe 90 (0.9 litra, 90 KM) i TCe 120 EDC (1.2 litra, 120 KM). Dla zwolenników Diesla jeden silnik w dwóch wariantach: Energy dCi 90 (1.5 litra, 90KM) i dostępny z automatem dCi EDC (1.5 litra, 90 KM).
A może jednak rynek wtórny? Sprawdź oferty
Fot. Renault
Fot. Renault
Renault Captur
Renault Captur
Fot. Renault
Do naszego zestawienia załapały się też dwa samochody z koncernu PSA. Obydwa bardzo blisko ze sobą spokrewnione, ponieważ C4 Cactus to technicznie brat bliźniak Peugeota 2008, ale Citroen dostał wolną rękę jeżeli chodzi o stylistykę... i to widać na pierwszy rzut oka. Citroen C4 Cactus to jeden z najoryginalniejszych samochodów, na jakie możemy się natknąć na drodze.
Cena: od 51 900 zł.
Wielu narzeka, że Citroen pogrzebał szanse na rynku zbyt wygórowaną ceną. Podstawowa wersja Start kosztuje 51 900. Ma co prawda niemal pełne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, oraz system audio CD/MP3 z wejściami USB i AUX, ale niewiele więcej. Przykładowo klimatyzacja ręczna i relingi dachowe oferowane są standardowo od wersji Feel, a obręcze ze stopów lekkich od Feel Edition. Tak więc należy się liczyć z większymi wydatkami niż niecałe 52 tysiące. Ceny Cactusa kończą się na 82 400 złotych.
Silniki:
Citroen oferuje Cactusa z 1.2- litrowym silnikiem benzynowym (trzy warianty mocy: 75, 82 i 110 KM) oraz z 1.6-litrowym silnikiem wysokoprężnym.
fot. Citroen
fot. Citroen
Citroen C4 Cactus
Peugeot 2008
fot. Peugeot
Podstawowa wersja 2008 kosztuje około 5 tysięcy więcej niż Cactus. Nic dziwnego, ponieważ koncern PSA pozycjonuje Peugeota pomiędzy "tanim" Citroenem i bardziej ekskluzywną linią DS. Crossover Peugeota to stosunkowo młode auto - na rynku pojawił się w 2013 roku podczas genewskich targów motoryzacyjnych.
Cena: od 55 300 zł.
W najtańszej odmianie crossovera na liście wyposażenia standardowego znajdują się m.in.: systemy ABS i ESP, czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne dla pierwszego rzędu siedzeń, kurtyny powietrzne dla obu rzędów siedzeń, reflektory z LED-owymi światłami do jazdy dziennej, światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów, centralny zamek, immobiliser, regulacja kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach, elektrycznie sterowane szyby przednie, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, komputer pokładowy, relingi dachowe, spojler dachowy i 15-calowe, stalowe obręcze kół. Klimatyzacja manualna wymaga dopłaty w wysokości 3000 zł, a podstawowy system audio kosztuje 1000 zł.
Silniki:
Podstawowym silnikiem jest trzycylindrowy 1.2 VTi występujący w trzech wariantach mocy: 82, 110 i 130 KM. Dostępny jest również 1.6 VTi (120 KM) oraz dwa silniki wysokoprężne: 1.4 HDI (68 KM) i 1.6 HDI (92 lub 115 KM).
A może jednak rynek wtórny? Sprawdź oferty
fot. Peugeot
fot. Peugeot
Peugeot 2008
Jeżeli szukacie małego suvopodobnego jeździdełka w rozsądnej cenie, to warto przyjrzeć się Fiatowi Sedici. Prawdopodobnie to już ostatnie chwile tego samochodu w salonach, ponieważ wielkimi krokami zbliża się premiera Fiata 500X (zapraszamy do zapoznania się z naszymi wrażeniami z pierwszej jazdy). Fiata Sedici zaprezentowano w 2006 roku w Genewie. W 2009 mały SUV Fiata doczekał się liftingu.
Cena: od 48 400 zł.
Istnieją trzy wersje wyposażenia: Fresh, Dynamic oraz Emotion. Co dostaniemy w podstawie? Między innymi: klimatyzację manualną, elektryczne wspomaganie kierownicy, zestaw audio, elektrycznie sterowane lusterka, światła przeciwmgielne, dzieloną i składaną kanapę (40/60), czołowe i boczne poduszki powietrzne, ABS oraz relingi dachowe.
Silniki:
Aktualnie w ofercie znajdują się trzy wersje silnikowe - 1.6-litrowa (120 KM) benzyna w dwóch odmianach z napędem na 4x2 i 4x4 oraz mocniejszy 2-litrowy Diesel dostępny tylko z napędem na wszystkie cztery koła.
A może jednak rynek wtórny? Sprawdź oferty
fot. Fiat
fot. Fiat
fot. Fiat
Zdecydowanie najtańszym SUV-em, jakim możemy wyjechać w Polsce z salonu jest Dacia Duster. To pierwszy samochód sportowo-użytkowy w ofercie rumuńskiej marki. Do produkcji wszedł w 2010 roku, a trzy lata później twórcy zaserwowali mu facelifting, który wyraźnie unowocześnił wygląd taniego SUV-a.
Głównym atutem Dacii jest cena - od drugiego najtańszego SUV-a jest tańsza o prawie 10 tysięcy złotych.
Cena: od 39 900 zł.
Niecałe 40 tysięcy złotych kosztuje oczywiście podstawowa wersja Dustera (nazwana w cenniku po prostu Duster) ze 105-konnym silnikiem 1.6. Pamiętajmy, że to bardzo podstawowa wersja, wyłącznie z obowiązkowym wyposażeniem dotyczącym bezpieczeństwa, w tym z seryjnym ESP.
Rumuni przygotowali dla klientów jeszcze 4 inne wersje wyposażenia - Ambiance, Laureate, Blackstorm (seria limitowana) oraz Prestige. Najdroższy Duster z napędem 4x4, silnikiem 1.5 dCi 110 i w wersji Prestige to wydatek rzędu 74 200 złotych.
Silniki:
Bazowy silnik Dacii to benzynowa jednostka 1.6 litra (105 KM). Mamy też dwa silniki wysokoprężne 1.5 dCi o mocy 90 albo 110 KM. Dacia oferuje także silnik 1.6 wyposażony w fabryczną instalacją gazową oraz najmocniejszą jednostkę 1.2 TCe o mocy 125 KM.
A może jednak rynek wtórny? Sprawdź oferty
Fot. Dacia
Fot. Dacia
fot. Dacia
fot. Dacia
Fot. Dacia