Zacznijmy od samochodów, w których z jednego litra pojemności inżynierowie wydobyli 140 KM. Obok Porsche czy Maserati znalazło się tu także miejsce dla Seata i Opla.
Seat Leon Cupra: 1.984 ccm, 280 KM, 350 Nm
fot. Seat
Porsche Panamera V6 4S: 2.997 ccm, 420 KM, 520 Nm
Porsche Panamera
Opel Astra 2.0 Turbo: 1.998 ccm, 280 KM, 400 Nm
Opel Astra 2.0 Turbo
Maserati Quattroporte GTS: 3.799 ccm, 530 KM, 650 Nm
Maserati Quattroporte GTS
Audi RS6/RS7: 3.993 ccm, 560 KM, 700 Nm
Fot. Audi
Wynikiem o trzy konie mechaniczne wyższym może pochwalić się Range Rover. Pod maską małego SUV-a może pracować dwulitrowa jednostka, która generuje aż 285 KM.
Range Rover Evoque Dynamic: 1.999 ccm, 285 KM, 400 Nm
fot. Land Rover
fot. Land Rover
fot. Land Rover
fot. Land Rover
W tej grupie znalazł się m.in. Nissan GT-R. Japońskie superauto napędza silnik o pojemności 3.8 litra, inżynierowie z Kraju Kwitnącej Wiśni podkręcili jego moc do 550 KM. Nissan w sprincie do pierwszej setki zostawia za tylnym spojlerem większość konkurentów - potrzebuje jedynie 2,8 sekundy.
Audi TT RS Plus: 2.480 ccm, 360 KM, 465 Nm
Fot. Audi | Audi TT RS Plus
BMW M3/M4: 2.979 ccm, 431 KM 550 Nm
BMW M3
Ferrari California T: 3.855 ccm, 560 KM, 755 Nm
Ferrari
Nissan GT-R: 3.799 ccm, 550 KM, 632 Nm
Nissan GT-R
Porsche 911 Turbo S to prawdziwy potwór. Pod maską 911-stki w tej odmianie drzemie aż 560 KM, taka moc zapewnia naprawdę imponujące osiągi. Wskazówka prędkościomierza do minięcia pierwszej setki potrzebuje zaledwie 3,1 sekundy, a zatrzyma się dopiero po dotarciu do bariery 318 km/h.
Porsche 911 Turbo S: 3.800 ccm, 560 KM, 700 Nm
Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo S
Porsche 911 Turbo S
Silnik seryjnego Evo X to dwulitrowa jednostka, której moc dochodzi do 300 koni mechanicznych. Daje to około 148 KM z jednego litra. Jednak istnieją limitowane wersje Lancera, w których silnik wyżyłowano jeszcze bardziej. Japończycy potrafią wyciągnąć z dwulitrowego silnika i 400 KM...
Mitsubishi Lancer Evo: 1.998 ccm, 295 KM, 366 Nm
Kultowe auto? Najlepsze oferty
Fot. Mitsubishi | Mitsubishi Lancer RS
fot. Mitsubishi
Trudno posądzić Bugatti o downsizing. Ich ośmiolitrowy silnik to bezsprzecznie największa jednostka w naszym zestawieniu. Dzieło inżynierów z Francji z jednego litra pojemności generuje aż 150 KM... Przy ośmiu litrach daje to oszałamiającą moc 1200 koni. Na zdjęciach prezentujemy Veyrona w wersji Grand Vitesse.
Bugatti Veyron: 7.993 ccm, 1.200 KM, 1.500 Nm
Fot. Bugatti | Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse
Fot. Bugatti | Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse
Fot. Bugatti | Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse
Fot. Bugatti | Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse
Odrobinkę więcej udało się wycisnąć Niemcom z koncernu Volkswagen. W Volkswagenie Golfie R i Audi S3 pracuje silnik, w którym z jednego litra wygenerowano 151 koni mechanicznych.
VW Golf R i Audi S3
Silnik: 1.984 ccm, 300 KM, 380 Nm
fot. VW
fot. VW
fot. VW
Audi S3:
fot. Audi
fot. Audi
fot. Audi
fot. Audi
Nowe silniki szwedzkiej marki również wpisują się w trend małej pojemności oraz całkiem dużej mocy. Zwłaszcza dwulitrowa benzyna T6, która rozwija 306 KM.
Volvo: V60; S60; XC60
Silnik: 1.969 ccm, 306 KM, 400 Nm
Interesuje Cię naprawdę bezpieczne auto?
fot. Volvo
fot. Volvo
fot. Volvo
fot. Volvo
Drugie miejsce w naszym zestawieniu zajął mały sportowy Peugeot. W RCZ R pracuje niewielki silnik 1.6, ale wyciśnięto z niego 270 KM. Peugeota spętano elektronicznym kagańcem - z nim prędkość maksymalna plasuje się na poziomie 250 km/h. Od 0 do 100 RCZ pomknie w 5,9 sekundy. Mały szybki Peugeot to ciekawa propozycja. Ceny RCZ R zaczynają się od 153 tysięcy złotych.
Peugeot RCZ R: 1.598 ccm, 270 KM, 330 Nm
Sportowe auto nie musi kosztować grubych tysięcy
fot. Peugeot
fot. Peugeot
fot. Peugeot
fot. Peugeot
Zwycięzcą okazał się koncern ze Stuttgartu - inżynierowie Mercedesa wycisnęli z dwulitrowego silnika aż 360 koni mechanicznych. Daje to imponujące 181 KM z jednego litra.
Mercedes: A45 AMG; CLA 45 AMG; GLA 45 AMG
Silnik: 1.991 ccm, 360 KM, 450 Nm
Mały Mercedes - najlepsze ceny
Fot. Mercedes
Fot. Mercedes
Fot. Mercedes
Fot. Mercedes