Niemieckie sportowe auto w świetnie skrojonym włoskim garniturze? Właśnie od takiej mieszanki wybuchowej postanowiliśmy zacząć.
BMW Zagato Coupe Concept zostało zbudowane przez słynne mediolańskie studio projektowe Zagato na bazie dobrze nam znanego BMW Z4. Niepowtarzalny Bawarczyk powstał w 2012 specjalnie na doroczną imprezę Concorso d'Eleganza Villa d'Este, czyli jeden z najstarszych konkursów motoryzacyjnej elegancji. Nad jezioro w północnych Włoszech przyjeżdżają jedynie najpiękniejsze samochody. Oprócz urzekających klasyków spotkamy tam także najbardziej stylowe koncepty, takie jak Zagato Coupe.
Co myślicie o włoskim pomyśle na Z4? To chyba jedno z najładniejszych BMW ostatnich lat, ale wiele osób po stronie wad wpisuje wielkimi literami jedno słowo - "przekombinowany". Niektórzy zwracają także uwagę, że o ile przód oraz tył BMW Zagato jest po prostu piękny to w linii bocznej coś nie gra, a auto wydaje się przez to dziwne.
Naszym zdaniem ręcznie wykonane BMW wygląda naprawdę świetnie i przyjemnie by było zobaczyć go kiedyś na drodze. Ten samochód ma w sobie to COŚ.
BMW Zagato Coupe
BMW Zagato Coupe
BMW Zagato Coupe
BMW Zagato Coupe
BMW Zagato Coupe
BMW Zagato Coupe
BMW Zagato Coupe
BMW Zagato Coupe
BMW Zagato Coupe
BMW 328 - niemiecka legenda z lat 30 XX wieku. Dwuoosobowy roadster wszedł do produkcji w roku 1936 i z miejsca zaczął bić rekordy prędkości oraz umacniać pozycję BMW jako szanowanego producenta samochodów. Podczas wyścigu Mille Miglia 328 zaimponował średnią prędkością na poziomie 166 km/h, co w tamtych czasach robiło wielkie wrażenie. Każdy byłby dumny z takiego dziecka. Nie inaczej jest z Bawarczykami.
Prototyp 328 Hommage to właśnie hołd dla leciwego roadstera z 1936. Aby auto było jak najlżejsze nowy 328 zbudowany jest z CFRP (tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem węglowym), dzięki czemu waży tylko 780 kg. Niestety BMW nie pochwaliło się osiągami, o silniku wiemy tylko tyle, że to 3-litrowa, 6-cylindrowa jednostka.
Nie pozostaje nam więc nic innego niż podziwianie zdjęć konceptu i pomyślenie nad zmianami, jakie zaszły w motoryzacji na przestrzeni prawie 80 lat.
BMW 328 Hommage
BMW 328 Hommage
BMW 328 Hommage
BMW 328 Hommage
BMW 328 Hommage
BMW 328 Hommage
BMW 328 Hommage
BMW 328 Hommage
BMW 328 Hommage
BMW M1 to jeden z najbardziej niezwykłych modeli w całej historii bawarskiej marki. Powstał we współpracy z Lamborghini, a za projekt odpowiedzialny był sam Giorgetto Giugaro. M1 to żywa legenda, ale w swoich czasach nie odniosła spodziewanego sukcesu, głównie ze względu na zaporową cenę.
M1 wróciła po 30 latach w 2008 pod postacią BMW M1 Hommage na konkurs piękności nad jeziorem Como. Z wyglądu nawiązuje oczywiście do swojego poprzednika, dla którego jest hołdem. Jednak to nie prosta kalka, to M1 przyszłości. Wystarczy spojrzeć na diody LED, dyfuzory, ogromne wloty powietrza, skomplikowane kształty.
Jeżeli chodzi o osiągi to trudno coś napisać. Pierwsze M1 napędzał silnik o mocy 277 KM, w M1 Hommage silnika... nie ma. Ten koncept to pięknie wyglądający hołd oraz zgrabne połączenie przeszłości z przyszłością BMW.
BMW M1 Hommage
BMW M1 Hommage
BMW M1 Hommage
BMW M1 Hommage
BMW M1 Hommage
BMW M1 Hommage
BMW M1 Hommage
BMW M1 Hommage
BMW M1 Hommage
7 osi, na każdej po 6 kół, co razem daje nam równo 42 koła. Oczywiście napęd na wszystkie 42 koła. Silnik? Raczej 19 silników (6 umieszczonych z przodu, 13 z tyłu) o łącznej mocy, bagatela, 8721 koni mechanicznych. Do tego profesjonalny, olbrzymi, wyścigowy spojler oraz cała masa wlotów powietrza. Wszystko to daje nam trzymiejscowy rasowy samochód sportowy. W takich autach często narzeka się na brak bagażnika... W tym takich problemów oczywiście nie ma - z tyłu znajdują się dwa wielkie bagażniki pełne pluszaków.
BMW 4219Eli to koncept-żart stworzony przez BMW z okazji konkursu organizowanego przez Jalopnik. 4-letnia Eli opisała w nim swoje wymarzone auto, a jej opis wpadł w ręce profesjonalistów z południa Niemiec. Efektem tej "współpracy" jest chyba najbardziej spektakularne auto świata. Inżynierowie BMW wciąż nie zdecydowali się na skrzynię biegów... Zastanawiają się czy 4219Eli powinien być wyposażony w 14 automatycznych skrzyń 8-biegowych czy 11 manualnych 6-biegówek.
BMW 4219Eli
BMW 4219Eli
Kolejna w naszym zestawieniu kooperacja niemiecko-włoska. Spicup powstał w 1969 roku jako studium sportowego auta ze składanym dachem, za stronę techniczną Spicupa odpowiada oczywiście BMW, a za wizualną Włosi ze słynnego studia Bertone. Nazwa koncepcyjnego BMW to gra dwóch słów "spider" i "coupe".
BMW Spicup nie jest ładnie wyglądającą wydmuszką, a w pełni sprawnym autem, mogące wyjechać na ulicę. Za rozpędzenie Spicupa odpowiedzialna jest rzędowa szóstka o pojemności 2,8 litra (moc 170 KM).
Zaprezentowane w 1969 w Genewie BMW miało barwną historię - parę razy zmieniało właściciela. Ostatnio w 2011, kiedy to nowy nabywca wygrał licytację z kwotą 460 tysięcy euro.
Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o wściekle zielonym BMW polecamy NASZ OBSZERNY ARTYKUŁ.
fot. Bonhams | 1969 BMW Spicup
fot. Bonhams | 1969 BMW Spicup
fot. Bonhams | 1969 BMW Spicup
fot. Bonhams | 1969 BMW Spicup
fot. Bonhams | 1969 BMW Spicup
fot. Bonhams | 1969 BMW Spicup
fot. Bonhams | 1969 BMW Spicup
fot. Bonhams | 1969 BMW Spicup
fot. Bonhams | 1969 BMW Spicup
fot. Bonhams | 1969 BMW Spicup
Za projekt Nazca odpowiedzialne jest studio Italdesign. Nazca miała być duchowym następcą legendarnego już BMW M1.
Pierwsze wcielenie Nazca, oznaczone M12 nie spodobało się centrali w Bawarii, a projekt został odrzucony. Jednak nikt w Italdesign się tym nie przejął i postanowiono spróbować jeszcze raz. Tak powstała ulepszona Nazca C2 oraz jej wersja Spyder. Niestety dla miłośników BMW kolejne dwa koncepty zostały przez Niemców również odrzucone.
BMW Nazca C2 i M12
BMW Nazca M12
BMW Nazca M12
BMW Nazca M12
BMW Nazca C2
BMW Nazca C2
BMW Nazca C2
BMW Nazca C2
BMW Z18 z 1995 to nic innego jak kabriolet, któremu nie straszny żaden trudniejszy teren. Podwyższone zawieszenie oraz napęd na cztery koła sprawiały, że ten roadster naprawdę dawał sobie radę na bezdrożach, ale to nie wszystko co koncept o oznaczeniu Z18 miał zaoferować swojemu kierowcy.
Pod maską terenowej beemki miała pracować 8-cylindrowa jednostka, która generowała moc 355 koni mechanicznych. Dużo jak na małe auto, nieprawdaż? Z18 mógłby spokojnie zostawić w tyle niejedno sportowe auto i to nie tylko na off-roadowych trasach.
Niemcy pozwolili sobie także na nutkę szaleństwa - spójrzcie na wzór bieżnika na oponach i motyw na siedzeniach. Wilcza łapa w BMW?
BMW Z18
BMW Z18
BMW Z18
BMW Z18
BMW Z18
GINA to zdecydowanie najbardziej innowacyjny projekt ze wszystkich konceptów z naszego zestawienia. Główną ideą BMW GINA jest jego elastyczność - samochód ma się dostosowywać do potrzeb i sytuacji na drodze. Przykładowo: kiedy jedziemy bez włączonych świateł lampy będą zasłonięte, przy ich włączeniu maska przejdzie metamorfozę, a BMW podniesie powieki. Skrywane światła to nic nowego, ale w przypadku konceptu GINA ruchomych jest znacznie więcej elementów.
Kierowca może zmieniać nawet kształt całego pojazdu. Wszystko dzięki specjalnej powłoce (tkanina/tworzywo), która zastępuje tradycyjny metal. Powłoka ma być wytrzymała i równocześnie umożliwiać rozszerzanie, rozciąganie, rozprężanie... Trudno to opisać... W przypadku GINY więcej niż tysiąc słów powie nam parę zdjęć.
BMW GINA
BMW GINA
BMW GINA
BMW GINA
BMW GINA
BMW GINA
BMW GINA
BMW GINA
Innowacyjny koncept BMW o nazwie Vision Efficent Dynamics doczekał się swojej seryjnej odsłony pod postacią BMW i8. Czy na taki sam ruch odważy się zarząd BMW w przypadku konceptu Vision Connected Drive?
Najważniejsze w tym aucie są oczywiście technologiczne nowinki. Wchodząc do samochodu nasz telefon automatycznie połączy się z systemem samochodu dając nam dostęp do zasobów smartfona (np. aplikacji, muzyki czy kontatków) na ekranie auta. Sam ekran w koncepcie jest ciekawy i projektanci zapowiadają, że każdy będzie mógł go dostosować do swoich potrzeb. Na przedniej szybie będą wyświetlane wszystkie najważniejsze parametry (technologia HUD).
Myślą przewodnią tego konceptu jest integracja dwóch elementów: kierowcy i samochodu.
Connected Drive to nie tylko elektronika. Spójrzcie na jego wygląd... O gustach się nie dyskutuje, ale z pewnością nie można temu BMW zarzucić, że jest nudne.
BMW Vision Connected Drive
BMW Vision Connected Drive
BMW Vision Connected Drive
BMW Vision Connected Drive
BMW Vision Connected Drive
BMW Vision Connected Drive
BMW Vision Connected Drive
BMW Vision Connected Drive
BMW Vision Connected Drive
Cena i8 po prostu zwala z nóg...