Samochody z innej bajki | Ford w USA

Ford zakochał się ostatnio w polityce jednego modelu, czyli ten sam samochód sprzedaje na całym świecie. Tak już jest z Fiestą i Focusem, a niedługo będzie z Mondeo i Kugą. Przyjrzyjmy się więc tym autom, które wciąż można kupić tylko w Stanach
Ford Fiesta sedan Ford Fiesta sedan Ford Fiesta sedan

Na wstępie

Ford od niedawna sprzedaje w swojej ojczyźnie tę samą Fiestę, którą oferuje nam (choć ma ona nieco inny przód i dostępna jest również jako sedan) oraz Focusa identycznego z naszym (jest hatchback i sedan, nie ma kombi). Jeszcze w tym roku na amerykańskie drogi wyjedzie nowy Fusion, który na europejskich rynkach zadebiutuje za rok jako Mondeo. Podobnie zresztą będzie z Kugą numer 2. Poza tym w amerykańskiej ofercie Forda jest Mustang, ale o nim nie trzeba nic mówić, to w końcu legenda. Ciekawsze są te mniej znane auta.

ZOBACZ TAKŻE:

Samochody z innej bajki | Toyota na świecie, cz. I

Samochody z innej bajki | Holden

Samochody: - ogłoszenia

Ford Fusion Ford Fusion Ford Fusion

Ford Fusion

Ot, choćby wspomniany przed chwilą Fusion. Z technicznego punktu widzenia ma dużo wspólnego z Mazdą 6, a z wizualnego nic go nie łączy z autem o tej samej nazwie, który jeszcze do niedawna czekał w salonach po tej stronie wielkiej wody. Fusion może mieć napęd na przednie lub cztery koła, jeden z dwóch silników benzynowych (R4 175 KM lub V6 240 i 263 KM) i udaje auto ekologiczne, bo można go kupić w wersji hybrydowej. Niedługo na drogach pojawi się kolejna generacja tego sedana, bliźniacza z następną generacją Mondeo.

ZOBACZ TAKŻE:

Samochody z innej bajki | Toyota na świecie, cz. I

Samochody z innej bajki | Holden

Samochody: - ogłoszenia

Ford Taurus Ford Taurus Ford Taurus

Ford Taurus

Taurus jest flagową limuzyną Forda w USA. Obecnie w sprzedaży jest jego szósta generacja, a druga, z pierwszej połowy lat dziewięćdziesiątych, była najpopularniejszym autem Stanów Zjednoczonych (oddała koronę Toyocie Camry). Poza tym Taurus to piąty najpopularniejszy model w historii Forda - do tej pory powstał w ilości prawie 8 milionów egzemplarzy. Auto mierzy prawie 5,2 m długości, może mieć pod maską jeden z dwóch benzynowych silników V6 (263 i 365 KM) i jakiś czas temu zostało wybrane najlepszym samochodem miejskim USA. No tak, taaakie wymiary i taaakie silniki są w sam raz do miejskiej dżungli.

ZOBACZ TAKŻE:

Samochody z innej bajki | Toyota na świecie, cz. I

Samochody z innej bajki | Holden

Samochody: - ogłoszenia

Ford Escape Ford Escape Ford Escape

Ford Escape

Obecny Escape jest już, można powiedzieć, na wylocie i niedługo ustąpi miejsca następcy, który będzie identyczny z kolejną generacją znanej u nas Kugi (ach, te światowe modele). Escape to lekki SUV, bardziej osobowy niż terenowy, więc tylko bogatsze i mocniejsze wersje mają napęd 4x4. Tańszym musi wystarczyć silnik R4 wysyłający moc na przednie koła.

ZOBACZ TAKŻE:

Samochody z innej bajki | Toyota na świecie, cz. I

Samochody z innej bajki | Holden

Samochody: - ogłoszenia

Ford Edge Ford Edge Ford Edge

Ford Edge

Edge ma technicznie sporo wspólnego z Mazdami CX-7/CX9 i wygląda jak nieco większy hatchback z pretensjami do bycia terenówką, ale tak naprawdę, w porównaniu z modelami osobowymi, oferuje kierowcy wyłącznie wyższą pozycję za kierownicą, żadna z niego terenówka. Silniki? Mają 240, 285 i 305 koni, które płyną na przednie lub cztery koła.

ZOBACZ TAKŻE:

Samochody z innej bajki | Toyota na świecie, cz. I

Samochody z innej bajki | Holden

Samochody: - ogłoszenia

Ford Flex Ford Flex Ford Flex

Ford Flex

Flex to taki ni wpiął, nie wypiął. Mierzy 5,13 m długości, wygląda jak maxi Mini, mieści 6 lub 7 osób, ma lodówkę w drugim rzędzie foteli i kilka lat temu został wybrany klasykiem przyszłości, czyli ma największe szanse na to, by za kilkanaście lat kolekcjonerzy walczyli na śmierć i życie, by go mieć. Flexowe silniki mają 6 cylindrów i albo 262, albo 355 koni. Ciekawa jest wersja Titanium, bo przez te swoje 20-calowe felgi, czarny dach i ciemne elementy wykończeniowe wygląda zadziornie i gangstersko.

ZOBACZ TAKŻE:

Samochody z innej bajki | Toyota na świecie, cz. I

Samochody z innej bajki | Holden

Samochody: - ogłoszenia

Ford Explorer Ford Explorer Ford Explorer

Ford Explorer

Explorer ma za sobą burzliwe życie. Po raz pierwszy wyjechał na drogi w 1990 roku i to jemu przypisuje się wprowadzenie samochodu typu SUV-a pod strzechy. Obecnie Explorer to niemalże symbol samochodu sportowo-użytkowego. Ten model jest bardzo popularny i bardzo lubiany. Ba, cieszy się również sympatią agencji rządowych ? specjalnie przygotowane egzemplarze dzielnie służą policjantom i strażakom. Ma jednak na koncie czarny epizod. Pamiętacie aferę z wypadkami spowodowanymi oponami Firestone? Cóż, Explorer odgrywał w tej smutnej historii główną rolę. Obecnie auto jest bardzo na czasie. ma konstrukcję samonośną (lżejsza, pozwala oszczędzić paliwo), silniki poddane terapii downsizingowej (jest R4 turbo, ale i V6 się ostał) i wygląda na tyle dobrze i na tyle, można powiedzieć, światowo, że i w Europie by się sprawdził. W przeciwieństwie do kolejnej terenówki Forda.

ZOBACZ TAKŻE:

Samochody z innej bajki | Toyota na świecie, cz. I

Samochody z innej bajki | Holden

Samochody: - ogłoszenia

Ford Expedition Ford Expedition Ford Expedition

Ford Expedition

Expedition, bo o nim mowa, ma konstrukcję ramową, w najpojemniejszej odmianie zabiera na pokład 8 osób, mierzy prawie 5,3 m i choć jest ogromny, to do niedawna w ofercie Forda był jeszcze mniej poręczny i jeszcze bardziej zwalisty model Excursion. Expedition wyposażony jest w silnik V8 o mocy 310 KM i jest, można powiedzieć, flagową terenówką Forda. Nijak ma się do europejskich czy jakichkolwiek innych realiów, więc raczej nie zostanie światowcem.

ZOBACZ TAKŻE:

Samochody z innej bajki | Toyota na świecie, cz. I

Samochody z innej bajki | Holden

Samochody: - ogłoszenia

Ford Ranger Ford Ranger Ford Ranger

Ford Ranger

Ford to firma amerykańska, więc bez pikapów ani rusz. Najmniejszy to Ranger. Panoszy się na drogach od prawie 30 lat i jest najmniejszym fordowskim pikapem. No i wygląda najdelikatniej, jakby nie był stworzony do ciężkich zadań, szczególnie w porównaniu z większymi braćmi.

ZOBACZ TAKŻE:

Samochody z innej bajki | Toyota na świecie, cz. I

Samochody z innej bajki | Holden

Samochody: - ogłoszenia

Ford F150 Ford F150 Ford F150

Ford F150

Do twardej, męskiej roboty stworzony jest F150.Produkowany jest od 1948 roku, przez ćwierć wieku był najpopularniejszym autem, a przez ponad 30 lat najpopularniejszym pikapem w USA. Obecnie w sprzedaży jest jego dwunasta generacja, która może mieć kabinę pojedynczą, podwójną krótszą i podwójną dłuższą, 3- lub 6-osobową i korzysta z mocy generowanej przez silniki V6 i V8. W ofercie są modele bardziej utylitarne i bardziej szpanerskie, szybsze i wolniejsze, tańsze i droższe - generalnie wybór tej jednej jedynej wersji F150, która najlepiej spełni twoje potrzeby, to nie lada wyzwanie.

ZOBACZ TAKŻE:

Samochody z innej bajki | Toyota na świecie, cz. I

Samochody z innej bajki | Holden

Samochody: - ogłoszenia

Ford Super Duty Ford Super Duty Ford Super Duty

Ford Super Duty

A teraz coś wagi ciężkiej - Super Duty. Ten pojazd może mieć nawet 2,5 szerokości, w najkrótszej wersji 5,7, a w najdłuższej ponad 11 m, a do tego podwójne koła i takie fajne nazwy jak XL czy King Ranch. Do tego są silniki V8 o pojemności ponad 6 l - fascynujące! Super Duty to taka maszyna, że jak stanie pod supermarketem i będzie musiała na ciebie za długo czekać, bo promocja, bo kolejka, bo spotkałeś znajomych, to się zdenerwuje i zniszczy wszystko w promieniu pięciu mil. Lepiej z nią nie zadzierać!

ZOBACZ TAKŻE:

Samochody z innej bajki | Toyota na świecie, cz. I

Samochody z innej bajki | Holden

Samochody: - ogłoszenia

Ford Super Duty Ford Super Duty Ford Super Duty

Waga ciężka

Poza tym są jeszcze modele, które są wielkie jak domy i już nie mieszczą się w kategorii aut osobowych, ale śmiało wkraczają do klasy aut ciężarowych. To modele F650 i F750, które sprzedawane są przede wszystkim jako nadwozie do zabudowy, na którym da się zrobić wszystko - wywrotkę, śmieciarkę i inny tego typu ciężki sprzęt. A to wszystko może wprawiać w ruch wysokoprężny silnik V10! Rozmiar ma znaczenie, nie ma co!

ZOBACZ TAKŻE:

Samochody z innej bajki | Toyota na świecie, cz. I

Samochody z innej bajki | Holden

Samochody: - ogłoszenia

Ford E Series Ford E Series Ford E Series

Seria E

Seria E to auto dostawcze. Po raz pierwszy wyjechało na drogi w 1961 roku i przez te wszystkie lata cztery generacje tego modelu zapewne przewiozły całą Amerykę wzdłuż i wszerz. Seria E dostępna jest albo jako model dostawczy, albo jako osobówka zdolna pomieścić od 7 do 15 osób. Silniki? Nasze, europejskie dostawczaki mają najczęściej zupełnie niepociągające, czterocylindrowe turbodiesle, podczas gdy Ford ma benzynowe V6 i V8 ? to zdecydowanie bardziej podniecające, prawda?

Filip Otto

ZOBACZ TAKŻE:

Samochody z innej bajki | Toyota na świecie, cz. I

Samochody z innej bajki | Holden

Samochody: - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.