SUPERB odmłodniał, zyskał nowe logo, paletę świeżych lakierów, a także aluminiowych obręczy. W przednich reflektorach zadomowiły się matrycowe LED-y. Są aktywne i sprawnie żonglują szerokością i długością snopu światła. Wszystko po to, by nie oślepiać kierowców poprzedzających pojazdów i tych nadjeżdżających z przeciwka. Diody mamy też w tylnych kloszach, a pokrywa bagażnika zyskała wsparcie elektryki (kombi). Warto też wspomnieć o odmianach Sportline (utwardzone i lekko obniżone zawieszenie) i Scout. Ten ostatni zyskał na karoserii zestaw nakładek ochronnych z tworzywa oraz zwiększony o 15 mm prześwit.
SUPERB kusi przestronnym wnętrzem i potężnym bagażnikiem. W liftbacku, gdzie pokrywa unosi się wraz z szybą zmieścimy od 625 do 1760 litrów. Jeszcze więcej w kombi - 660/1950 l. To jedne z najlepszych wartości w klasie średniej. Możemy też liczyć na dobre materiały wykończeniowe i wiele ciekawych gadżetów. Niektóre dostępne są w standardzie, za inne trzeba dopłacić. To między innymi:
- Zawieszenie adaptacyjne DCC wraz z DRIVING MODE SELECT z personalizacją
- Nagłośnienie firmy CANTON (12 głośników, moc 610W)
- PEDESTRIAN MONITOR - system hamowania awaryjnego w przypadku wykrycia pieszych przed pojazdem (AEB)
- VIRTUAL COCKPIT - cyfrowy zestaw wskaźników
- Funkcja masażu dla elektrycznie sterowanego fotela kierowcy
- Pakiet komfortowego snu - rozkładane oparcia zagłówków w drugim rzędzie siedzeń i koc
- System nawigacji satelitarnej COLUMBUS (DVD, 2 wejścia SD, USB, MP3, obsługa głosowa, Wi-Fi, dysk twardy)
Paletę silnikową uzupełniają jednostki benzynowe i wysokoprężne. Wszystkie są doładowane i można je połączyć z manualną, 6-stopniową skrzynią lub dwusprzęgłowym automatem. Na liście opcji jest też napęd na obie osie, seryjny w specyfikacji Scout. Silniki generują od 150 do 272 koni mechanicznych.
Nowością w gamie jest hybryda typu plug-in. Bazuje na spalinowo-elektrycznym tandemie o mocy systemowej 218 KM i 400 Nm. Do setki przyspiesza w 7,7 sekundy i rozpędza się do 224 km/h. SUPERBA można ładować z domowego gniazdka lub stacjonarnej ładowarki. Przy pełnej baterii przejedzie 55 kilometrów w trybie bezemisyjnym (WLTP).
SKODA od wielu miesięcy oferuje możliwość zdalnej konfiguracji upatrzonego modelu. Wystarczy wejść na stronę producenta i skorzystać z gotowego algorytmu. W dobie dużej popularności programów leasingowych, przejrzyste rozwiązanie znajdziemy na specjalnej platformie. By wybrać auto należy określić preferencje finansowe, długość trwania umowy, a także roczny kilometraż. Następny krok dotyczy wysłania formularza i oczekiwanie na decyzję. Otrzymamy ją pocztą elektroniczną lub będzie widoczna w dedykowanym profilu klienta. Co ważne, wiele rozmaitych specyfikacji dostępnych jest od ręki, a SUPERBA można użytkować już od 1 162 złotych brutto miesięcznie.