Skoda Superb - sprawdzamy co potrafi największa limuzyna marki

Jeden z najpopularniejszych samochodów segmentu D doczekał się liftingu, który wprowadził wiele nowych rozwiązań. Mniej na zewnątrz, a więcej pod maską i w przedziale pasażerskim. Pojawiła się też ciekawa specyfikacja o zwiększonym prześwicie i napędzie na obie osie. Sprawdzamy, czy warto zainteresować się flagowym modelem Skody.
Hybrydowa Skoda Superb iV Hybrydowa Skoda Superb iV Skoda

Trzy warianty nadwoziowe

Superb odmłodniał, zyskał nowe logo, paletę świeżych lakierów, a także aluminiowych obręczy. W przednich reflektorach zadomowiły się matrycowe LED-y. Są aktywne i sprawnie żonglują szerokością i długością snopu światła. Wszystko po to, by nie oślepiać kierowców poprzedzających pojazdów i tych nadjeżdżających z przeciwka. Diody mamy też w tylnych kloszach, a pokrywa bagażnika zyskała wsparcie elektryki (kombi). Warto też wspomnieć o odmianach Sportline (utwardzone i lekko obniżone zawieszenie) i Scout. Ten ostatni zyskał na karoserii zestaw nakładek ochronnych z tworzywa oraz zwiększony o 15 mm prześwit.

Skoda Superb Scout Skoda Superb Scout Skoda

Całkiem bogate wyposażenie

Superb kusi przestronnym wnętrzem i potężnym bagażnikiem. W liftbacku, gdzie pokrywa unosi się wraz z szybą zmieścimy od 625 do 1760 litrów. Jeszcze więcej w kombi - 660/1950 l. To jedne z najlepszych wartości w klasie średniej. Możemy też liczyć na dobre materiały wykończeniowe i wiele ciekawych gadżetów. Niektóre dostępne są w standardzie, za inne trzeba dopłacić. To między innymi:

- Zawieszenie adaptacyjne DCC wraz z DRIVING MODE SELECT z personalizacją

- Nagłośnienie firmy CANTON (12 głośników, moc 610W)

- PEDESTRIAN MONITOR - system hamowania awaryjnego w przypadku wykrycia pieszych przed pojazdem (AEB)

- VIRTUAL COCKPIT - cyfrowy zestaw wskaźników

- Funkcja masażu dla elektrycznie sterowanego fotela kierowcy

- Pakiet komfortowego snu - rozkładane oparcia zagłówków w drugim rzędzie siedzeń i koc

- System nawigacji satelitarnej COLUMBUS (DVD, 2 wejścia SD, USB, MP3, obsługa głosowa, Wi-Fi, dysk twardy)

Skoda Superb iV Skoda Superb iV Skoda

Mocne jednostki napędowe i 4x4

Paletę silnikową uzupełniają jednostki benzynowe i wysokoprężne. Wszystkie są doładowane i można je połączyć z manualną, 6-stopniową skrzynią lub dwusprzęgłowym automatem. Na liście opcji jest też napęd na obie osie, seryjny w specyfikacji Scout. Silniki generują od 150 do 272 koni mechanicznych.

Nowością w gamie jest hybryda typu plug-in. Bazuje na spalinowo-elektrycznym tandemie o mocy systemowej 218 KM i 400 Nm. Do setki przyspiesza w 7,7 sekundy i rozpędza się do 224 km/h. Superba można ładować z domowego gniazdka lub stacjonarnej ładowarki. Przy pełnej baterii przejedzie 55 kilometrów w trybie bezemisyjnym (WLTP).

Skoda Superb Sportline Skoda Superb Sportline fot. Skoda

Zamów bez wychodzenia z domu

Skoda od wielu miesięcy oferuje możliwość zdalnej konfiguracji upatrzonego modelu. Wystarczy wejść na stronę producenta i skorzystać z gotowego algorytmu. W dobie dużej popularności programów leasingowych, przejrzyste rozwiązanie znajdziemy na specjalnej platformie. By wybrać auto należy określić preferencje finansowe, długość trwania umowy, a także roczny kilometraż. Następny krok dotyczy wysłania formularza i oczekiwanie na decyzję. Otrzymamy ją pocztą elektroniczną lub będzie widoczna w dedykowanym profilu klienta. Co ważne, wiele rozmaitych specyfikacji dostępnych jest od ręki, a Superba można użytkować już od 1090 złotych miesięcznie brutto.

Więcej o: