W wielu samochodach wersja plug-in hybryd oznacza szereg ograniczeń - na przykład mniejszy bagażnik lub zdecydowanie większą masę. Skoda w przypadku Superba dość sprawnie poradziła sobie z tym problemem, jedynie minimalnie ograniczając pojemność bagażnika, zarówno w wariancie liftback jak i kombi. Obecność baterii nie wpływa natomiast na ilość miejsca na tylnej kanapie.
Skoda Superb iV korzysta z silnika 1.4 TSI generującego 156 KM i jednostki elektrycznej oferującej 116 KM. Moc systemowa to 218 KM i trafia ona na przednie koła za pośrednictwem automatycznej sześciobiegowej skrzyni DSG. Mocny silnik oznacza dobre osiągi. Przyspieszenie do setki zajmuje 7,7 sekundy, a prędkość maksymalna to 200 km/h. Bateria o pojemności 13 kWh pozwala na przejechanie do 60 kilometrów w trybie elektrycznym z prędkością do 135 km/h.
Gniazdo do ładowania baterii ukryto w przednim grillu. Uzupełnienie akumulatora z typowego domowego gniazdka 230V zajmie 5 godzin. Skoda Superb iV pozwala także na ładowanie prądem przemiennym, np. z mocniejszej stacji. Wówczas baterię uzupełnimy w maksymalnie 3,5 godziny. Superba można także "doładować" w trakcie jazdy, korzystając z odpowiedniego trybu.
Dużą zaletą hybrydy typu plug-in jest to, że przy świadomym użytkowaniu możemy na co dzień poruszać się wyłącznie na prądzie. Ładując auto w domu, w pracy czy podczas zakupów, w ogóle nie trzeba korzystać z silnika spalinowego. W podróży natomiast jednostka elektryczna wspiera spalinową, znacznie obniżając zużycie paliwa. W efekcie zużycie paliwa nie odstaje tutaj od silników wysokoprężnych.
Dużą zaletą Skody Superb iV jest fakt, że model ten oferowany jest w czterech wersjach wyposażeniowych. Dzięki temu wybierając Skodę łatwo jest dopasować pojazd do własnych potrzeb. Już w podstawowym wariancie Ambition znajdziemy m.in. światła LED Top Matrix, automatyczną klimatyzację czy adaptacyjne zawieszenie. Są one obecne na pokładzie bez żadnej dopłaty.