Nowa Kia Rio dostępna będzie jako 3- i 5-drzwiowy hatchback oraz jako 4-drzwiowy sedan. W porównaniu do poprzedniczki, 5-drzwiowy hatchback jest o 2 cm dłuższy (405 cm) i o 2,5 cm szerszy (172 cm), za to o 1,5 cm niższy (145,5 cm). Między osiami Rio przybyło aż 7 cm (257 cm, zaledwie 0,8 cm mniej niż Skoda Octavia ). Przekłada się to zarówno na przestronniejszą kabinę, jak i na większy bagażnik (288 l). Ponadto pasażerowie mają do dyspozycji 15-litrową skrytkę w desce rozdzielczej, schowek w konsoli środkowej o pojemności 3 l oraz kieszenie na butelki we wszystkich drzwiach.
Na listę wyposażenia Kii Rio trafią dodatki znane z większych modeli: gniazdo multimedialne, bluetooth, bezkluczykowy system uruchamiania silnika, automatyczna klimatyzacja, asystent ruszania pod górę, reflektory ksenonowe, czujniki ciśnienia w ogumieniu oraz podgrzewane koło kierownicy.
Przednie zawieszenie Kii Rio oparto na kolumnach MacPhersona, tylne zaś na belce skrętnej. Układ kierowniczy wyposażono w elektryczne wspomaganie kierownicy (regulowanej w dwóch płaszczyznach). Hamulce przedniej osi uzbrojono w wentylowane tarcze, a tylnej - zależnie od wersji - w tarcze lub bębny.
Gama silników obejmuje dwa benzyniaki i dwa turbodiesle o pojemności od 1,1 do 1,4 litra i mocy od 70 do 109 KM (dane techniczne w tabeli). Wszystkie będą współpracować z ręcznymi skrzyniami o 5 (słabszy motor benzynowy) lub 6 przełożeniach (pozostałe). Najoszczędniejszy, 3-cylindrowy turbodiesel 1.1 (70 KM) dzięki systemowi start-stop ma średnio zużywać zaledwie 3,2 l/100 km.
Kia niedługo rozstrzygnie, czy nowy model zagości w polskiej ofercie. W Europie wersja 5-drzwiowa pojawi się w III kwartale 2011 roku, zaś 3-drzwiowa - w I kwartale 2012 roku (sedan nie będzie tu sprzedawany).
Salon Genewa 2011 - premiery samochodów