Na czym to polega? Nowa letnia opona Eagle F1 Asymmetric 2 przeznaczona do aut o bardzo wysokich osiągach zwiększa powierzchnię styku z nawierzchnią w czasie hamowania, co w efekcie zapewnia znacznie krótszą drogę hamowania zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Tyle Marketingowego bełkotu.
Specjalnie skonstruowane klocki bieżnika, w czasie hamowania rozpłaszczają się i zwiększają swoją powierzchnię. Na tym nie koniec nowa opona ma także nową mieszankę gumową bieżnika. Efektem, jak twierdzi producent, jest krótsza o 3 metry droga hamowania w porównaniu ze średnimi osiągami trzech czołowych konkurencyjnych opon. Wyniki potwierdzają testy Instytutu badawczego TÜV SÜD Automotive.
Gdy opona Eagle F1 Asymmetric 2 zatrzymała się, opony konkurencji nadal toczyły się ze średnią prędkością 24 km/h - twierdza eksperci z Instytutu TÜV. Opona również wykazała dobre osiągi w zakresie hamowania i kierowania na suchej nawierzchni (mniejsza waga opony), przy czym jej droga hamowania była o 2 metry krótsza niż średnie osiągi trzech czołowych opon konkurencji. Na suchym, kiedy opona Goodyear Eagle F1 zatrzymała się, opony konkurencji nadal toczyły się ze średnią prędkością 22 km/h.
Testy niemieckiego instytutu badawczego TÜV potwierdziły również, że opona Eagle F1 Asymmetric 2 ma mniejsze o 7 proc. opory toczenia i jest cichsza w porównaniu z poprzedniczką.
Opona dostępna jest w pełnej gamie rozmiarowej. 235/50R18 XL 101 Y
215/45R17 87 Y 215/45R17 XL 91 Y 225/45R17 91 Y 225/45R17 XL 94 Y 235/45R17 94 Y 235/45R17 XL 97 Y 235/45R18 XL 98 Y 255/45R18 XL 103 Y
245/40R17 91 Y 245/40R17 XL 95 Y 225/40R18 88 Y 225/40R18 XL 92 Y 235/40R18 XL 95 Y 245/40R18 93 Y 245/40R18 XL 97 Y 255/40R18 95 Y 255/40R19 XL 100 Y 285/35R18 97 Y
255/30R19 XL 91 Y 265/30R19 XL 93 Y 275/30R19 XL 96 Y
245/35R18 XL 92 Y 255/35R18 XL 94 Y 265/35R18 XL 97 Y 225/35R19 XL 88 Y 235/35R19 XL 91 Y 245/35R19 XL 93 Y 255/35R19 XL 96 Y
W przyszłym roku pojawi się kolejnych 21 rozmiarów.
O tym jak jeździć zimą możesz przeczytać TUTAJ