Produkcję modelu Skylark zaprzestano w 1998 roku. Od tego czasu Buick, odpowiedzialny w koncernie GM za wypełnianie luki pomiędzy tańszymi Chevroletami a luksusowymi Cadillacami, nie miał w swojej ofercie modelu kompaktowego. Najnowszy model Verano, bazujący na Oplu Astra i niemal identyczny z chińskim Buickem Excelle XT/GT.
Największe różnice pomiędzy Astrą a Verano można zauważyć po zajęciu miejsca w środku. Skórzana tapicerka, drewnopodobne wykończenie są w standardzie, dodatkowo można zamówić m.in. nawigację GPS, czy system nagłośnieniowy Bose.
Pod maską samochodów amerykańskich proces downsizingu przebiega nieco wolniej, niż w Europie. Dzięki temu Verano napędza wolnossący silnik 2.4 osiągający 177 KM współpracujący z sześciobiegowym automatem. Pozwala to Buickowi na sprint w 8 sekund do setki (tzn. do 96 km/h). W późniejszym okresie w opcji znajdzie się silnik 2.0 Turbo.
Premiera auta odbędzie podczas NAIAS w Detroit. Sprzedaż natomiast rozpocznie się dopiero pod koniec tego roku.
ZOBACZ TAKŻE: