Powodem korekty oprogramowanie sterowników EPS (Electric Power Steering - układu elektrycznego wspomagania kierownicy) jest możliwość osłabnięcia siły wspomagania w pewnych bardzo specyficznych warunkach jazdy, zaobserwowanych wyłącznie na japońskich autostradach, które wyposażone są w poboczowe pasy bezpieczeństwa.
Najechanie na taki pas powoduje wytworzenie w Toyocie iQ dźwiękowych wibracji ostrzegających kierowcę o zbliżaniu się do skraju jezdni. Wibracje te mogą powodować chwilowe zakłócenie sygnału docierającego z kół do czujników EPS i w konsekwencji błędną interpretację dokonaną przez system. Na desce rozdzielczej zapalała się kontrolka systemu EPS, a siła wspomagania słabnie.
W innych częściach świata, takie pasy na jezdni nie są wykonywane, ale Toyota, nauczona doświadczeniem, postanowiła zareagować błyskawicznie i globalnie. W Europie akcja nosi więc miano prewencyjnej, gdyż na Starym Kontynencie, nie odnotowano takich przypadków.
Problem dotyczy modeli iQ wyprodukowanych między 11 września 2008 roku a 22 października 2010. W Polsce akcja obejmie 135 samochodów. Właściciele będą zapraszani indywidualnie, a w serwisie spędzą ok. 2 godzin.
Grzegorz Lepak, źródło: Toyota
ZOBACZ TAKŻE: