W przeciwieństwie do Vipera , pożegnanie PT Cruisera obyło się bez hucznego świętowania. Model ten zadebiutował w 2000 roku i do dzisiaj znalazł 1,3 miliona nabywców. Przez ostatnie lata było ich jednak coraz mniej. W 2001 roku sprzedano 192 tys. egzemplarzy, ale 8 lat później już tylko 25 tys.
PT Cruiser zdobył uznanie klientów przede wszystkim retro stylizacją, za którą odpowiadał Brian Nesbit. Z czasem do 5-drzwiowej wersji dołączył kabriolet, a pod maską lądowały dodatkowe silniki (wśród nich 2,4-litrowa turbobenzyna o mocy 230 koni i diesel CRD, wprowadzony z myślą o europejskim rynku). W 2006 roku przeprowadzono face-lifting modelu. W ciągu 10 lat produkcji doczekał się on wielu serii specjalnych oraz licznych fan klubów, działających również w Polsce.
Tutaj przeczytasz test PT Cruisera.
Fiaty z Polski uratują amerykańskiego Chryslera - ZOBACZ TUTAJ