Range Rover Evoque

Nie, to nie kolejne zdjęcie koncepcyjnego LRX-a. Tak wygląda produkcyjna wersja nowego, kompaktowego Land Rovera, który na początku przyszłego roku wjedzie do salonów brytyjskiego producenta

Po Citroënie DS3, Range Rover Evoque jest kolejnym autem, które w wersji produkcyjnej wygląda niemal identycznie jak prototyp. Nie mamy nic przeciwko, by stało się to regułą. Podczas wczorajszej premiery kompaktowego SUV-a przedstawiciele Land Rovera podkreślali, że bardzo zależało im na tym, by jak najbardziej przypominał on model koncepcyjny.

Evoque narodził się jako koncepcyjny LRX jeszcze w 2008 roku. Został przyjęty z ogromnym entuzjazmem i oczywistym stało się, iż musimy przepchnąć go do produkcji. - powiedział w trakcie prezentacji szef projektantów, Gerry McGovern. - Naszym celem od zawsze było przyciągnięcie do marki jak największej rzeszy klientów. Jesteśmy przekonani, że to auto może spodobać się osobom, które dotąd nawet nie myślały o kupnie Range Rovera. Kluczem do sukcesu jest design - na tle pozostałych naszych modeli Evouqe jest wyjątkowy, a jednocześnie nikt nie może mieć wątpliwości, że jest to Range Rover - dodał McGovern

Producent podał na razie niewiele szczegółów technicznych dotyczących auta. Wiadomo już jednak na pewno, że - wbrew plotkom pojawiającym się od kilku miesięcy - Evoque nie będzie wyłącznie przednionapędowe. Taka wersja jednak powstanie i Land Rover wiąże z nią spore nadzieje. Dzięki znajdującemu się pod maską, stosunkowo małemu dieslowi (prawdopodobnie o pojemności 2.2l) ma to być najlżejszy i najbardziej przyjazny środowisku model w historii firmy. Emisja CO2 do atmosfery ma w jego przypadku wynosić mniej niż 130 g/km.

Range Rover to jeden z najbardziej szanowanych, ikonicznych modeli w historii motoryzacji i jest nieprzerwanym sukcesem od momentu narodzin pierwszej generacji modelu w 1970 r. Evoque to ważny krok na drodze do pomyślnej przyszłości i rozwoju marki. Klienci mogą być pewni, że auto jest równie luksusowe, komfortowe i wyjątkowe co pozostałe modele w naszej gamie. - mówił w trakcie swojego wystąpienia dyrektor zarządzający firmy, Phil Popham

Póki co, producent nie podaje ceny Evoque'a. Z nieoficjalnych informacji wynika, że dla wersji 4x4 powinna się ona zaczynać od około 35 tys. funtów. O 5 tys. funtów mniej trzeba będzie zapłacić za odmianę przednionapędową.

Land Rover opisuje nowy model jako "samochód globalny" i zamierza sprzedawać go w ponad 160 krajach. Międzynarodową premierę auta zaplanowano na październikowe targi w Paryżu. Do europejskich salonów Evoque powinien trafić latem przyszłego roku.

ZOBACZ TAKŻE:

40 lat Range Rovera - ZOBACZ TUTAJ

Odszedł twórca Range Rovera - ZOBACZ TUTAJ

Samochody: Range Rover - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.