Kolejna wpadka Lexusa?

Miesiąc temu Lexus GX miał problemy z prawidłowym funkcjonowaniem systemu ESC, teraz do serwisu zostały wezwane topowe modele LS z powodu problemów w układzie kierowniczym

Toyota a wraz z nią Lexus znalazły się pod lupą. Teraz każda ich akcja serwisowa będzie szczegółowo opisywana, niezależnie od stopnia zagrożenia, jakie powoduje.

Tym razem problem występuje w Lexusach LS (460, 460 L, 600h, 600h L) wyposażonych w Variable Gear Ratio Steering (VGRS), system zmiennego przełożenia w układzie kierowniczym. Okazuje się, że podczas manewrów na parkingu, kiedy kierownica jest skręcona w jednym kierunku do oporu i szybko zostanie odkręcona w przeciwnym kierunku może dość do błędnego ustawienia kierownicy. Wtedy jadąc na wprost kierownica jest lekko skręcona. Po pewnym czasie system sam przywraca prawidłową pozycję kierownicy. W czym więc problem?

Wielu użytkowników narzeka, że system za bardzo zwleka z przywróceniem prawidłowej pozycji. Z tego względu Lexus postanowił przywołać do serwisów 11,5 tys. sztuk modelu LS. Akcja serwisowa została ogłoszona na całym świecie.

ZOBACZ TAKŻE:

Nadsterowne Lexusy do serwisu - ZOBACZ TUTAJ

Więcej o: