BAW C71, czyli drugi żywot Saaba

Marka BAW zaprezentuje w Pekinie kilka zupełnie nowych modeli, w tym C71 opartego o konstrukcję starego Saaba 9-5

Tuż przed sprzedażą Saaba General Motors sprzedał Chińczykom prawa do produkcji i narzędzia wychodzącego modelu 9-5 (więcej tutaj ). Nabywcą została firma BAIC (Beijing Automotive Industry Holdings Co. Ltd.), będąca w posiadaniu m.in. marki BAW (Beijing Auto Works).

Niezależnie od terminologii, w której orientuje sie może kilku ludzi na świecie, na zbliżającym się salonie samochodowym w Pekinie BAW zaprezentuje swój nowy produkt: C71. Nie wiadomo, czy podobieństwo oznaczeń do modeli większego szwedzkiego producenta jest przypadkowe ale ważne, że koresponduje z pozostałymi modelami z oferty BAWa (C30EV, B40 i B90).

W stosunku do oryginału, Saaba 9-5 , zmieniono przód auta zachowując nieco kosmiczny styl pasa przedniego, ale w nowym wydaniu. Niestety reszta nadwozia ma już swoje lata (dokładnie 12) i nawet głęboki lifting może okazać się niewystarczający.

A reszta? Model 007 to mieszanina Land Rovera (grill), Kii (pas przedni) i Forestera (bryła nadwozia), B90 wykazuje z kolei podobieństwo do Freelandera. Elektryczny C30 EV najbardziej narusza dobro firmy Volvo (nazwa). Z dostępnych informacji wynika, że żaden z tych modeli nie powstał na podstawie zakupionej licencji.

ZOBACZ TAKŻE:

JAC IV - chiński Smart

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.