Wyjściowa wersja Elise po liftingu otrzyma nowy, 136-konny silnik o pojemności 1.6 l. VVT-i Toyoty , mimo mniejszej o 200 cm3 pojemności, rozwijać będzie podobną moc jak w przypadku doskonale znanego 1.8 z Elise S. Zgodnie z zapowiedziami producenta, w trybie miejskim będzie można uzyskać zużycie paliwa na poziomie 5 l/100 km oraz emisję CO2 do atmosfery nie przekraczającą 150 g/km. Oznacza to, że w porównaniu do wspomnianej już S-ki, Elise po liftingu będzie miał o 16% mniejszy apetyt na paliwo.
Co ciekawe, ekologiczny "świętoszek" Lotusa ma być przy tym równie szybki. Sprint do setki wciąż zajmować ma około 6 sek. Świetne osiągi oraz małe zapotrzebowanie na paliwo udało się pogodzić, m.in. dzięki poprawie aerodynamiki oraz niskiej masie auta.
ZOBACZ TAKŻE: