5P i inne opony letnie Continentala

Niemiecka firma Continental zaprezentowała nową oponę ContiSportContact 5P przeznaczoną do samochodów sportowych i tuningowanych o wysokich osiągach

Nowe typy opon mają swoją premierę raz na kilka lat, więc czasem na nowy produkt trzeba trochę poczekać. W tym roku Continental ma dobrą wiadomość dla posiadaczy samochodów sportowych i poddanych profesjonalnemu tuningowi, a to za sprawą nowej opony ContiSportContact 5P.

ContiSportContact 5P

ContiSportContact 5P (oś przednia)ContiSportContact 5P (oś przednia) fot. ContinentalContiSportContact 5P (oś tylna)ContiSportContact 5P (oś tylna) fot. Continental

ContiSportContact 5P to nowość wśród letnich opon marki Continental. Nie jest to następczyni znanej od czterech lat opony ContiSportContact 3, lecz nowa linia UHP (Ultra High Performance) dedykowana autom z napędem tylnym lub obu osi o wysokich osiągach. Jej cechą charakterystyczną jest inna budowa opony przedniej i tylnej.

Jeżdżę dynamicznie i potrzebuję precyzyjnego prowadzenia. ContiSportContact 5P przenosi moje polecenia na drogę w 100% - Thomas Behringer, Gytektor Generalny Techart Automobildesign GmbH

Opona przeznaczona na przednią oś została zaprojektowana pod kątem jak najlepszego prowadzenia. W tym celu zrezygnowano z jednego z dwóch centralnych żeber odpowiedzialnych za przyczepność, a poszerzono bloki boczne zapewniające skuteczne przenoszenie sił bocznych. Tylna opona ma dwa centralne żebra, aby skutecznie przenosić siłę napędową na nawierzchnię.

Przyczepność jest rewelacyjna! Nawet przy maksymalnej prędkości ContiSportContact 5P idealnie trzyma tor jazdy - Hans-Jürgen Abt, Dyrektor Generalny ABT Sportsline GmbH

Precyzja prowadzenia została poprawiona w stosunku do ContiSportContact 3 poprzez usztywnienie bieżnika w kierunku poprzecznym. Ale to nie jedyne wymagania, jakie zostały postawione przez firmy tuningowe biorące udział w procesie powstawania opony 5P. Samochody sportowe muszą równie dobrze hamować, co przyspieszać. Nowa opona ma więc specjalne podcięcia bocznych klocków (wykonane od przodu pod kątem 45°), które mają zapobiegać odkształceniom powstającym podczas hamowania, zmniejszającym powierzchnię styku z nawierzchnią (patrz zdjęcie ). Dzięki temu droga hamowania ma być krótsza.

Hamujesz... i stajesz w miejscu! Krótka droga hamowania opon ContiSportContact 5P w pełni mnie przekonała! - Roman Fenners, Dyrektor Generalny, Dział Rozwoju i Zakupów AC Schnitzer, oddział Kohl automobile GmbH

ContiSpotrContact 5P dostępne są w rozmiarach 235-265 mm o średnicach 18-21" na oś przednią i 255-325 mm szerokości o średnicach 18-21" na oś tylną. Dodatkowo w ofercie znalazła się opona o imponującym rozmiarze 315/25 ZR 23.

Nawet w deszczu opony ContiSportContact 5P zapewniają niesamowite osiągi! Doskonały kontakt z nawierzchnią, nawet gdy jest morko - Marcus Lorinser, Dyrektor Generalny Sportservice Lorinser, Sportliche Ausrüstung GmbH

Nowa opona została już doceniona nie tylko przez tunerów (patrz cytaty), ale także przez producentów. ContiSpotrContact 5P zostały już zatwierdzone jako opony na pierwszy montaż do aut Mercedes C63 AMG , Mercedes E63 AMG , Mercedes SLS AMG , Audi TT RS i Renault Megane Sport (więcej tutaj ).

ContiSportContact 3

ContiSportContact 3ContiSportContact 3 fot. Continental

Pierwsza opona o nazwie ContiSportContact pojawiła się w 1996 roku i była dostępna w rozmiarach 13-16". ContiSportContact 3 zadebiutowała 10 lat później i jest już dostępna w rozmiarach do 22" włącznie.

ContiSportContact 3 to opona przygotowana dla szeroko pojętych samochodów sportowych. Priorytetem przy projektowaniu było zapewnienie jak największej precyzji prowadzenia i zachowania wysokiej przyczepności podczas pokonywania zakrętów. Oczywiście kierowcy, dla których sportowe prowadzenie to wciskanie gazu w podłogę także będą zadowoleni - ContiSportContact 3 wykonane są w indeksie prędkości ZR. Dostępne rozmiary to 205-305 mm szerokości, o średnicach 16-22".

ContiSportContact Vmax

ContiSportContact VmaxContiSportContact Vmax fot. Continental

Opona ContiSportContact Vmax bazuje na starszej oponie ContiSportContact 2, lecz została przygotowana dla ultraszybkich samochodów sportowych. Oficjalnie zarejestrowana rekordowa prędkość dla tej opony to 409 km/h uzyskane przez Porsche 9ff na torze Nardo. Opona Vmax występuje tylko w 5 rozmiarach, wszystkie o średnicy 19" i z indeksem prędkości ZR.

ContiPremiumContact 2

ContiPremiumContact 2ContiPremiumContact 2 fot. Continental

ContiPremiumContact 2 to typowa opona letnia z segmentu premium. Została zaprojektowana tak, aby jak najskuteczniej odprowadzać wodę spod opony zapewniając ochronę przed aquaplaningiem. Dzięki temu opona ma zapewniać odpowiednio dobre prowadzenie zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. ContiPremiumContact 2 są dostępne w rozmiarach 155-245 mm szerokości, o średnicach od 14 do 18".

ContiEcoContact 3

ContiEcoContact 3ContiEcoContact 3 fot. Continental

ContiEcoContact 3 to tak zwana "zielona" opona przeznaczona do samochodów małych i kompaktowych. Jest ona stosowana głównie przez producentów, którym zależy na jak najniższym zużyciu paliwa (a w tym i na niskiej emisji CO2 ). Podczas jej konstruowania producent skupił się na obniżeniu oporów toczenia. Wadą opon ekologicznych jest dłuższa droga hamowania, dlatego rzadko są wybierane przez kierowców. ContiEcoContact 3 dostępna jest w rozmiarach 145-195 mm szerokości, o średnicach 13-15 cali.

ZOBACZ TAKŻE:

Opony letnie Goodyear w 2010 roku

Samochody: Audi TT - ogłoszenia

Nowe typy opon mają swoją premierę raz na kilka lat, więc czasem na nowy produkt trzeba trochę poczekać. W tym roku Continental ma dobrą wiadomość dla posiadaczy samochodów sportowych, lub poddanych profesjonalnemu tuningowi, a to za sprawą nowej opony ContiSportContact 5P.

ContiSportContact 5P

ContiSportContact 5P (oś przednia)ContiSportContact 5P (oś przednia) fot. ContinentalContiSportContact 5P (oś tylna)ContiSportContact 5P (oś tylna) fot. Continental

Tekst

ContiSportContact 3

ContiSportContact 5P (oś tylna)fot. Continental

Pierwsza opona o nazwie ContiSportContact pojawiła się w 1996 roku i była dostępna w rozmiarach 13-16". ContiSportContact 3 zadebiutowała 10 lat później i jest już dostępna w rozmiarach do 22" włącznie.

ContiSportContact 3 to opona przygotowana dla szeroko pojętych samochodów sportowych. Priorytetem przy projektowaniu było zapewnienie jak największej precyzji prowadzenia i zachowania wysokiej przyczepności podczas pokonywania zakrętów. Oczywiście kierowcy, dla których sportowe prowadzenie to wciskanie gazu w podłogę także będą zadowoleni -ContiSportContact 3 wykonane są w indeksach prędkości R i ZR. Dostępne rozmiary to 205-305 mm szerokości o średnicach 16-22".

ContiSportContact Vmax

ContiSportContact VmaxContiSportContact Vmax fot. Continental

Tekst

ContiPremiumContact 2

ContiPremiumContact 2ContiPremiumContact 2 fot. Continental

Tekst

ContiEcoContact 3

ContiEcoContact 3ContiEcoContact 3 fot. Continental

Tekst

ZOBACZ TAKŻE:

Więcej o:
Copyright © Agora SA