Nowe sześciocylindrowe silniki benzynowe pomogą ograniczyć zużycie paliwa w całej gamie pojazdów Chrysler, Ram Truck, Jeep i Dodge. Pentastar V6 korzysta z osiągnięć technicznych Fiata, czyli łączy systemy Multiair, wtrysk bezpośredni oraz turbodoładowanie. Pentastar pojawi się jeszcze w tym roku w Jeepie Grand Cherokee, a do roku 2014 r. stanowić będzie jedną trzecią naszej produkcji silników benzynowych, dzięki czemu ogólne zużycie paliwa wyjeżdżających z fabryk pojazdów Chrysler Group spadnie o ponad 25 procent.
Oferowany dla Jeep'a Grand Cherokee MY 2011 nowy silnik Pentastar V-6 ma 3,6 litra pojemności, 290 KM i 353 Nm przy 4300 obr/min. Dziewięćdziesiąt procent momentu wytwarzane jest w zakresie od 1800 do 6350 obr/min. Posiada rozrząd w układzie DOHC oraz odlewany ciśnieniowo kadłub aluminiowy z 60-stopniowym rozchyleniem cylindrów. Downsizing dopadł jeden z symboli amerykańskiej motoryzacji. Czy mocny, nowoczesny i oszczędny Pentastar V6 zwiastuje rychły koniec silników V8? Mamy nadzieję, że nie.
Chrysler z Fiatem to już pewne - ZOBACZ TUTAJ