Koenigsegg Agera został stworzony w oparciu o dotychczasowe modele CCX i CCXR . Tak jak pisaliśmy wcześniej pod tylną klapą pracuje doładowana jednostka V8 o pojemności 4,7 l osiągająca 910 KM mocy i 1100 Nm momentu. Pozwala to na osiągnięcie pierwszej setki w 3,1 s i podróżowanie z prędkością nawet 390 km/h. Nie jest to co prawda rekord świata, ale i tak mało który właściciel zbliży się kiedykolwiek do tej granicy.
Zakup takiego auta musi być nie lada przeżyciem, ale dostępny konfigurator nie daje zbyt wielu możliwości wyboru. Są trzy rodzaje felg: "Star Wheel", Black Vortex Wheel" i "Vortex Wheel". Do trzech ograniczony wybór jest także wśród spoilerów. Tu możemy pokusić się o model "Top Gear", który został skonstruowany, by w brytyjskim programie motoryzacyjnym obronić honor Koenigsegga . Pozostałe, większe skrzydła noszą nazwy "Mid Sized Wing" i "F1 Double Wing".
Mimo świetnych osiągów Szwedzi postarali się zapewnić właścicielowi warunki porównywalne z "cywilnymi" autami, tak więc na pokładzie znajdziemy m.in. nawigację, odtwarzacz mp3 z wejściem USB, klimatyzację, torbę mieszczącą się w bagażniku i... pokrowiec na samochód.