Dzięki uprzejmości jednego z naszych czytelników przekazujemy zdjęcia z rozładunku nowego,\ lotniskowego autobusu przy warszawskim terminalu.
Konstrukcję wyprodukował białoruski MAZ. Co prawda zlokalizowana w Mińsku firma już od lat produkuje autobusy, jednak nie była kojarzona z pojazdami przeznaczonymi na lotnisko. Okazuje się, że MAZ ma takie w ofercie już od 3 lat.
Czym różnią się lotniskowe autobusy od tych spotykanych w mieście? Normy mówią o maksymalnie 4 pasażerach na metr kwadratowy, podczas gdy w miejskich pojazdach wynoszą 5 osób na mkw. Wymusiło to znaczne zwiększenie gabarytów. Dodatkowo drzwi są szersze i jest ich więcej w porównaniu z konwencjonalnymi autobusami. To z kolei pozwala na szybsze wejście i wyjście pasażerów.
Jak informuje importer marki MAZ, autobus przez najbliższy miesiąc będzie do dyspozycji Warsaw Airport Services, czyli jednej z dwóch firm obsługujących płytę warszawskiego lotniska. Zaletą białoruskich autobusów jest z pewnością ich cena (około 700 tys. zł). To o 30 proc. mniej niż w przypadku konkurencyjnych konstrukcji, takich jak Cobus czy Neoplan.
ZOBACZ TAKŻE: