Jak zapewniono na początku prezentacji, nowy Avalon otrzymał zmodyfikowany mechanizm pedału gazu i dopracowane oprogramowanie układu ABS. Do amerykańskich salonów wjedzie wiosną w dwóch wersjach wyposażenia: standardowej i Limited.
Przedni pas obecnego na rynku od 5 lat modelu nabrał wyrazu, charakterystycznego dla obecnej stylistyki Toyoty . Duży, chromowany wlot powietrza przypomina ten z Lexusa LS , a z tyłu świeżości dodają lampy z diodami LED. Bryła Avalona od lat pozostaje jednak niezmiennie stonowana i elegancka. Nawet drapieżny kształt reflektorów i świateł przeciwmgielnych niewiele zmienia.
Więcej uwagi poświęcono kabinie Avalona. Na kierowcę czeka nie tylko zmodyfikowana deska rozdzielcza z zegarami typu Optitron, ale również nowe fotele z wentylacją. Na liście wyposażenia pojawi się m.in. Bluetooth, nagłośnienie JBL z 12 głośnikami, port USB i opcjonalny system pokładowej rozrywki z odtwarzaczem DVD.
Pod maską Avalona w dalszym ciągu drzemie 3,5-litrowy motor V6 o mocy 272 koni przy 6200 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 353 Nm przy 4700 obr./min, połączony z 6-biegowym automatem. Japończycy obiecują, że limuzyna zadowala się 8 litrami benzyny na setkę poza miastem i 12 litrami w mieście.
Marcin Sobolewski Jesteśmy też na Facebooku i Blipie