Obecna klasa S zadebiutowała podczas genewskiego salonu w 2005 roku i zgodnie z cyklem produkcyjnym Mercedesa , jej czas powoli dobiega końca. Co przygotowuje ekipa ze Stuttgartu, żeby godnie konkurować z zaprezentowanymi niedawno BMW serii 7 i Jaguarem XJ? Jak donosi Autoblog, design nowej generacji modelu będzie czerpać z koncepcyjnego modelu F700 (patrz: galeria ). Duża rolę odegra tutaj dbałość o bezpieczeństwo pieszych.
Nadrzędny cel Mercedesa to trzymanie w ryzach wagi pojazdu, szczególnie po dodaniu porcji najnowocześniejszej elektroniki, czuwającej nad komfortem i bezpieczeństwem pasażerów. By nowa klasa S w pełni konkurowała z Lexusem LS 600h , otrzyma napęd hybrydowy, pozwalający na podróżowanie tylko przy użyciu silnika elektrycznego. W ofercie nadal pozostanie S400 Hybrid, również wspomagany motorem elektrycznym, oraz klasyczne V-ósemki i V-dwunastki z podwójnie doładowanym S65 na czele.
Następca CLS'a skorzysta z podzespołów obecnego wydania klasy E (W212). Niemcy starają się przede wszystkim nie zepsuć udanej stylizacji aktualnego modelu z charakterystyczną, łukowatą linią dachu oraz szybami pozbawionymi ramek. Nowy model zaoferuje także znane z klasy E wyposażenie, między innymi systemy Brake Assist Plus, Night View oraz Command z ulepszonym sterowaniem. Pod maskę trafią motory z E350 CDI (231 KM) i benzynowe E350 (272 KM) oraz E500 (388 KM). Pojawi się także wersja hybrydowa CLS 400 Hybrid oraz najszybsza wersja AMG z 5,5-litrowym silnikiem biturbo.
Jesienią tego roku do salonów trafi także odświeżony Mercedes CL. Od tej pory model będzie nazywać się klasą S Coupe.
Marcin Sobolewski Jesteśmy też na Facebooku i Blipie
Mercedes klasy E Kombi - pierwsza jazda - ZOBACZ TUTAJ
P olacy wolą Mercedesy - ZOBACZ TUTAJ