Od "zwykłych" MiTo , egzemplarze z serii limitowanej odróżniają się lakierem "Blu Oceano Maserati" - charakterystycznym dla sportowych aut spod znaku trójzęba. Wyjątkowość małej Alfy podkreślają też 18-calowe felgi, spojler nad tylną szybą, bardziej agresywny tylny zderzak oraz biksenonowe reflektory.
Pod maską pracuje najmocniejszy z przewidzianych dla modelu MiTo silnik, czyli turbodoładowany, 170-konny MultiAir o pojemności 1,4 litra. To ta sama jednostka, która napędza sportową wersję "z koniczynką" oraz opisywanego przez nas niedawno Abartha Punto EVO . W skutecznym wykorzystaniu mocy pomagać ma system dynamicznego zawieszenia, na bieżąco dostosowujący pracę układu do warunków panujących na drodze oraz do wymagań kierowcy.
Właściciele Maserati przywykli do luksusu, dlatego we wnętrzu limitowanej Alfy nie mogło zabraknąć foteli pokrytych skórą Pelle Frau czy dwustrefowej klimatyzacji automatycznej. Na liście wyposażenia znajdują się także system nawigacji z mapami całej Europy, system głośnomówiący Blue&Me z portem USB oraz wielofunkcyjna, obszyta skórą kierownica.
To nie pierwszy przypadek, kiedy producent luksusowych aut zamawia limitowaną edycję modelu innej firmy z myślą o własnej sieci serwisowej. W salonach Ferrari rolę auta zastępczego pełnią ognistoczerwone Fiaty 500 .
Bartosz Sińczuk Jesteśmy też na Facebooku i Blipie
ZOBACZ TAKŻE: