Z pewnością zainteresuje was fakt, że najnowszy Abarth to nie tylko zmiany stylistyczne. Dużo ciekawych informacji kryje się również pod maską.
Tak jak się spodziewano, najnowsza technologia MultiAir trafi również do Abartha. Dla niewtajemniczonych jest to system rozrządu, w którym mechanizm krzywkowy połączono z układem hydraulicznym, poprzez który sterowane są zawory ssące. Mówiąc wprost w zależności od obciążenia silnika i warunków pracy układ albo zapewnia maksymalne możliwe wartości mocy i momentu obrotowego, albo obniża spalanie i optymalizując jego proces jednocześnie prowadzi do obniżenia emisji szkodliwych związków. Najciekawsze jest jednak to, że zamiast seryjnych 155 KM, w Abarthcie Punto EVO zobaczymy 170 KM.
Nie trudno się domyślić, że w takim razie wersja esseesse zbliży się do 200 KM. Równie interesującą wiadomością jest rozszerzenie oferty o kolejną przekładnię. Będzie to dwusprzęgłowa skrzynia konstrukcyjnie bardzo podobna do volkswagenowskiego DSG.
Miejmy nadzieję, że wszystkie te informacje znajdą odzwierciedlenie w oficjalnym komunikacie prasowym Fiata.
Marek Sworowski Jesteśmy też na Facebooku i Blipie
ZOBACZ TAKŻE:
Abarth Grande Punto esseesse - test - ZOBACZ TUTAJ