Subaru od lat związane jest z rajdami. Każdy pamięta słynne niebiesko-żółte malowania na modelach Legacy RS, a później Imprezy kolejnych generacji. Subaru World Rally Team (SWRT), czyli fabryczny zespół japońskiego producenta powierzył przygotowanie swoich samochodów firmie Prodrive. Po takiej rekomendacji chyba nie trzeba nikogo przekonywać do profesjonalizmu brytyjskiej firmy.
Teraz Prodrive postanowił wykorzystać swój profesjonalizm do stworzenia N-grupowej wersji najnowszej Imprezy (N2010). Już na zdjęciach widać, że samochód został stworzony tylko do jednego - wygrywania kolejnych odcinków specjalnych.
W tym celu zamontowano nową turbosprężarkę IHI typu twin-scroll, wtryskiwacze paliwa w sportowej specyfikacji oraz wyczynowy układ wydechowy. Nad całością czuwa na nowo zaprogramowane ECU. Finalnie udało się wykrzesać dodatkowych 20 KM. Prodrive jednak zaznacza, że nie moc w tym aucie jest najważniejsza. Sporo pracowano nad poprawą maksymalnego momentu obrotowego, który jest obecnie dostępny w bardzo szerokim zakresie prędkości obrotowej silnika. Niestety nie znamy tych wartości, dlatego musimy wierzyć im na słowo.
Na oesach bardzo ważne jest odpowiednio zestrojone zawieszenie oraz skuteczny układ hamulcowy. Za pierwsze odpowiadają podzespoły Öhlinsa, a hamulce to równie renomowany producent - AP Racing. Dodatkowo, dla bezpieczeństwa pasażerów Imprezy N2010 zamontowano pełną klatkę zgodną ze specyfikacją regulaminu FIA.
Pamiętajcie, że tak przygotowany samochód wymaga odpowiednio grubego portfela. Prodrive wycenił Imprezę N2010 na 120 tys. funtów.
Marek Sworowski Jesteśmy też na Facebooku i Blipie
Ken Block znów zrywa asfalt - ZOBACZ TUTAJ