Koncern Tata w miarę swoich możliwości finansowych i inżynieryjnych sukcesywnie poszerza paletę swoich modeli. Dwanaście lat temu zaczęło się od modelu Indica , teraz jest już nano i Indica Vista oraz cała paleta modeli terenowych i dostawczych. Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Delhi zaprezentowano kolejne nowości. Masowym hitem obok nano ma być Magic Iris (więcej na jego temat znajdziesz tutaj ), który stanie się konkurencją dla nieco niedzisiejszych już tuk-tuków i minivan Aria, którego prototyp pod nazwą Cross Xover pokazano w 2006 roku.
Tata Aria to siedmiomiejscowy minivan o urodzie typowej dla tego rodzaju samochodów przeznaczonych na rynek azjatycki. Przy wysokości 1,92 m i niemal identycznej szerokości przerasta większość konkurencji. Długość 4,65 m plasuje go w klasie średniej minivanów, ale wysokość rozwiązuje problemy z przestrzenią.
Pod maską pracuje nowoczesny i oszczędny, choć głośny diesel z układem common-rail o pojemności 2,2 litra. Jest to ten sam silnik, jaki jest montowany w eksportowanym do Europy pickupie Xenon . Ma także tę samą moc 140 KM, pięciobiegową skrzynię i napęd jednej lub opcjonalnie obu osi. Tata nie podaje żadnych danych dotyczących przyspieszenia, czy prędkości maksymalnej, co w warunkach indyjskich jest całkowicie uzasadnione, ale wiadomo, że Aria waży 1920 kg. To niemal tyle samo, co testowany przez nas Xenon (test znajdziecie tutaj ), więc daje nam to pewne pojęcie o dynamice Arii.
Ceny w Indiach mają zawierać się w przedziale 700 000-1 000 000 rupii (10,6-15,2 tys. euro). Najbliższą konkurencję Arii będą stanowić Mahindra Xylo (od 624 500 rupii), czy Toyota Innova (780 000-1 150 000 rupii).
Marcin Lewandowski Jesteśmy też na Facebooku i Blipie
ZOBACZ TAKŻE: