W latach 1959-1963 wyprodukowano zaledwie 75 sztuk modelu DB4 GT. Dwie ostatnie litery oznaczały, że auto w porównaniu do wersji cywilnej ma skrócony o 13 cm rozstaw osi, a elementy stalowe nadwozia zastąpiono wykonanymi z aluminium. W walce ze zbędnymi kilogramami wersji GT pozbawiono także systemu audio oraz układu ogrzewania. Dzięki modyfikacjom jej masa zmniejszyła się o 90 kg.
Pod maską zagościła wzmocniona z 243 do 302 koni rzędowa "szóstka" o pojemności 3,7 litra. Pozwoliło to Astonowi osiągnąć prędkości 60 mil/h w czasie 6,1 s i rozpędzić się maksymalnie do 246 km/h. Tak przygotowane DB4 GT mogły podjąć skuteczną walkę na torze z Ferrari 250 GT Berlinetta SWB.
Oficjalnie tylko sześć spośród siedemdziesięciu wyprodukowanych egzemplarzy przydzielono do kategorii lightweight , czyli modeli o niższej masie własnej. Pozostałe przerobiono już po opuszczeniu bram fabryki. W styczniu miłośnicy angielskich wozów będą mieli niepowtarzalną okazję nabyć jeden ze wspomnianych sześciu egzemplarzy DB4 GT Lightweight na aukcji. W latach 90. przeszedł on kompletną renowację. Dom aukcyjny szacuje, że jego cena przekroczy milion dolarów.
Warto nadmienić, że serce seryjnego DB4 to dzieło Polaka, Tadeusza Marka.
Marcin Sobolewski Jesteśmy też na Facebooku i Blipie
Galeria najdroższego - model One-77 - ZOBACZ TUTAJ