Marka MG nie miała w ostatnich latach szczęścia. Po zaprzestaniu produkcji samochodów w 2005 roku jej przyszłość rysowała się dość ponuro. W 2007 roku wznowiono jednak produkcję w Chinach, a w Europie rozpoczęto produkcję i sprzedaż modelu TF. Stare konstrukcje Rovera nadal służą jako chińskie Roewe , lecz bez zupełnie nowych modeli firma nie ma szans na realizację ambitnych planów.
Aby zwiększyć szanse na ciepłe przyjęcie przez klientów, nowy model MG6 zaprojektowano w ojczyźnie marki, czyli w Wielkiej Brytanii. Produkcja auta rozpocznie się w pierwszej połowie 2010 r. w Chinach, ale już pod koniec przyszłego roku MG6 mają opuszczać fabrykę w Birmingham, skąd początkowo będą kierowane na rynek brytyjski, a później także do innych krajów europejskich.
To kamień milowy w dziejach MG, ikony brytyjskiego przemysłu motoryzacyjnego. Nowy model został od zaprojektowany od podstaw w Wielkiej Brytanii, a teraz rozpoczyna międzynarodową karierę. Obecnie produkujemy jedynie sportowy model TF, ale teraz mamy nadzieję poszerzać paletę naszych modeli - powiedział Guy Jones, dyrektor sprzedaży i marketingu brytyjskiego oddziału MG
MG6 to brat bliźniak Roewe 550, czyli najbliżej mu klasy średniej. Co prawda przy długości 4,65 m jest wyraźnie krótszy do Passata czy Mondeo , ale długość nie jest najważniejsza. Producent nie zdradza zbyt wielu szczegółów technicznych. Na razie wiadomo jedynie, że napęd to najsłabszy punkt MG6. Silnik o pojemności 1,8 litra oparto na starej konstrukcji Rovera. Będzie występował w dwóch wariantach mocy: 133 lub 160 KM.
Kolejne modele MG, zastępujące oferowane w Chinach MG3 (Rover 25) i MG7 ( Rover 75 ), będą utrzymane w tej samej konwencji stylistycznej, co MG6.
Marcin Lewandowski Jesteśmy też na Facebooku i Blipie
ZOBACZ TAKŻE: