Pora jak na debiut nie jest wymarzona. Zimno, ciemno, brudno i mokro. Caterham to przecież wymarzone auto na lato. Bez dachu (hardtop można, a nawet trzeba szybko zdjąć) nisko posadzone na kołach i z mocarnym silnikiem pod aluminiową maską. Do tej pory w Polsce dostępne były jedynie repliki tego typu aut. Od niedawna można kupić oficjalnie brytyjskiego Caterhama.
O czym mowa? Caterham Seven to oryginalny, super-lekki, brytyjski samochód sportowy zaprojektowany przez Colina Chapmana. Na rynku pojawił się jako Lotus 7 w 1957 roku. W 1973 roku Caterham odkupił prawa do wyłącznej produkcji samochodu od firmy Lotus i do dnia dzisiejszego buduje i sprzedaje sportowe siódemki.
W najnowszych modelach pod maskę trafiają silniki Forda Sigma oraz Duratec. W zależnosci od wersji, auto dysponuje mocą od 120 KM w Roadsport 120 do 266 w wersji
. Może komuś się wydawać, że to niewiele. Biorąc jednak pod uwagę, że siódemka waży nieco ponad 500 kg czyni to z niej prawdziwą torpedę. 3,3 sekundy na setkę to wynik nieco gorszy od Lamborghini Murcielago 670-4 SV (3.2 s.), lepszy m.in. od Ferrari 458 Italia (3,4 s.)
Ile kosztuje takie cacko? Za najtańszego Caterhama trzeba zapłacić 29 600 funtów czyli ok 140 tys. zł. Najdroższa wersja to jednak wydatek ponad 244 tys. zł.
Już w najbliższym czasie wrażenia z jazdy.
Juliusz Szalek
Sprawdź warunki panujące na drodze - ZOBACZ TUTAJ