Historia tej linii modelowej zaczęła się od terenowego modeli J70. Aby sprostać oczekiwaniom klientów poszukujących komfortowego auta zdolnego wjechać w każdy teren, Toyota zaproponowała mniejsze silniki, mniej hardcorowe zawieszenie i nazwała go Prado. Jego następcą został skonstruowany od podstaw Land Cruiser J90, którego z kolei zastąpił model 120.
Toyota Land Cruiser J120 ( zobacz test ) debiutowała w 2002 roku i po siedmiu latach produkcji przyszła najwyższa pora na kolejne wcielenie. Na zdjęciu z japońskiej broszury, która wyciekła do internetu widać, że wygląd nowego Prado mocno nawiązuje do topowego modelu, Toyoty Land Cruiser V8 (oznaczonej wewnętrznym symbolem J200 - zobacz test ).
Na razie brak konkretów dotyczących zastosowanych silników, czy rozwiązań konstrukcyjnych. Można być pewnym benzynowego silnika V6, być może o tej samej pojemności, co dotychczas (4,0 l), natomiast przydałby się bardziej żwawy diesel . Obecnie montowana jednostka, zwłaszcza współpracując z automatyczną skrzynią biegów, oferuje dość słabą dynamikę.
Marcin Lewandowski
Ciężarowe-nieciężarowe - Land Rovery z lewą kratką - ZOBACZ WIĘCEJ