Pierwszy Smart ForFour powstał w 2004 roku i był produkowany w oparciu o podzespoły Mitsubishi w holenderskich zakładach NedCar. Z powodu braku wystarczającego zainteresowania ze strony klientów po dwóch latach zaprzestano produkcji.
Skoro Mercedes sparzył się na tym segmencie, nie potrafiąc trafić w gusta klientów, czemu rozważane jest powstanie następcy? Odpowiedź jest prosta. Za kilka lat zaczną obowiązywać limity emisji CO2 przypadające na producenta. Wszyscy, którzy mają w ofercie duże auta z coraz oszczędniejszymi, ale nadal paliwożernymi z punktu widzenia przepisów silnikami, starają się uzupełnić ofertę o małe miejskie auta.
Po porażce związanej z pierwszym ForFour, Mercedes nie chce podjąć ryzyka konstruując auto samodzielnie. Niemiecki Manager-Magazin podaje, że z propozycją współpracy zwrócono się do Renault , który dysponuje bogatą paletą małych aut. Najbardziej prawdopodobny wybór, to płyta podłogowa Clio , a co za tym idzie, zawieszenie z tego auta i być może jakieś jednostki napędowe.
Marcin Lewandowski
Mały Lexus tuż, tuż - DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ