W zaledwie trzy lata po debiucie Mercedes postanowił poddać swoją flagową " terenówkę " drobnym zmianom. Do palety jednostek napędowych dołączył trzylitrowy diesel V6 osiągający 211 KM. Nie jest to oszałamiająca moc w tak dużym aucie, ale konstruktorom przyświecał inny cel. Mercedes GL 350 BlueTEC 4MATIC, bo tak auto nazywa się w tej wersji, ma zużywać średnio jedynie 9 litrów na setkę (więcej tutaj ).
Nowa jednostka to nie wszystko, czym może pochwalić się "nowy" GL. Po trzech latach produkcji zmodernizowano zderzaki, zmieniono atrapę chłodnicy i światła przeciwmgielne, połączone teraz chromowaną listwą. Z tyłu zastosowano wysuwany w razie potrzeby dyszel holowniczy, na co dzień schowany pod specjalną osłoną. Klienci mają teraz do wyboru nowe wzory felg ze stopów lekkich w rozmiarach od 18 do 21 cali i dwa nowe metalizowane kolory lakieru: Tenorite Grey i Palladium Silver.
Wewnątrz można zauważyć nowe wskaźniki i wielofunkcyjną kierownicę. Fotele wyściełane są skórą i tkaniną typu Artico i ozdobione kontrastującą obwódką. Flagowy model GL 500 będzie z kolei oferowany ze wstawkami ze skóry nappa. Przednie fotele otrzymają aktywne zagłówki Neck Pro. Atrakcyjność wnętrza ma podnieść dodatkowe wyposażenie, na przykład dwubarwne wstawki skórzane (czerń i kaszmirowy beż, bądź czerń i szarość alpaki), czy rozproszone oświetlenie wnętrza rodem z klasy S .
Marcin Lewandowski
Jeszcze więcej Mercedesów BlueTEC - ZOBACZ TUTAJ