Elektryczne Mitsubishi i-MiEV w salonach

Czy to auto pomoże rozwiązać problemy zanieczyszczenia środowiska, globalnego ocieplenia oraz kurczących się zasobów ropy naftowej?

Sprzedaż detaliczna elektrycznego Mitsubishi o zerowej emisji CO2 ruszy w kwietniu 2010 r. Niewielkie auto napędza silnik elektryczny o mocy 64 KM i sporym momencie obrotowym - 180 Nm. Zainstalowane pod podłogą litowo-jonowe akumulatory o dużej pojemności oraz zespół napędowy umieszczony pod bagażnikiem zapewniają miejskiemu autku z jednej strony sporą przestrzeń dla pasażerów i bagażu, a z drugiej pokaźny zasięg. Akumulatory Mitsubishi i-MiEV pozwalają w zależności od pogody, sytuacji drogowej oraz stylu jazdy przejechać bez ładowania ok. 160 km. Samochód ma duże szanse na popularność, ponieważ w Japonii średnio 90 proc. kierowców przejeżdża nie więcej niż 40 km dziennie w dni powszednie, a 80 proc. nie więcej, niż 60 km dziennie w weekendy i dni świąteczne.  

Tradycyjne ładowanie akumulatorów z gniazdka 200-voltowego zajmuje ok. 7 godzin, natomiast na stacjach szybkiego ładowania już po 30 minutach baterie są w 80 proc. napełnione. Nowe Mitsubishi nie rozwiąże wszystkich problemów związanych ze zanieczyszczeniem środowiska, ale z pewnością pozwoli uwolnić wielkie miasta od części trujących gazów. Nawet biorąc pod uwagę produkcję energii w elektrowni, emisja CO2 stanowi 1/3 emisji standardowego pojazdu tej klasy zasilanego benzyną. Japończycy spodziewają się, że w 2009 r. wyleasingują około 1400 sztuk i-MiEV . Cena auta to 4,5 miliona jenów.

Szczepan Mroczek

Jeden z nich już jest, a co z drugim? ZOBACZ TUTAJ

Mitsubishi Lancer w teście zderzeniowym - WIDEO

Samochody: Mitsubishi Colt - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.