Trzecia generacja Clio pojawiła się w 2005 roku i podobnie jak pierwsza generacja "prosto z raju", została nagrodzona tytułem Samochodu Roku . Po czterech latach przyszła pora na małe zmiany. Pierwsze oficjalne zdjęcia Clio po liftingu, czy też drugiej "fazy", jak mówią Francuzi, pojawiły się ponad dwa miesiące temu. W ten sposób poznaliśmy już najnowszą wersję GT , plasującą się w ofercie pomiędzy Dynamique i RenaultSport.
Wybór silników miejskiego Renault jest bogaty i oferuje cztery jednostki w dziesięciu wariantach mocy. Najmniejszy 1.2 może mieć 75, 80 lub 100 KM. Większy 1.6 110 lub 128 KM, a największy 2.0 140 KM. Diesel 1.5 dCi z kolei oferuje 70, 85 lub 105 KM. Na samym szczycie oferty plasuje się RenaultSport z wolnossącym silnikiem 2.0 o mocy 203 KM osiąganych przy 7100 obr/min. Maksymalny moment 215 Nm występuje dopiero przy 5400 obr/min, co oznacza, że jazda będzie wyjątkowo sportowa. 0-100 km/h zajmuje mu 6,9 s, a maksymalna prędkość to 225 km/h. Średnie spalanie nie jest imponujące (8,2 l/100km), ale w trasie ma palić tylko 6,4 l/100km. No cóż, będzie to wymagać wyjątkowo dużej samodyscypliny.
Nowe Clio wyróżnia się montowanym fabrycznie i całkowicie zintegrowanym z autem systemem nawigacji Carminat TomTom. Charakteryzuje się kolorowym i wyraźnym wyświetlaczem oraz możliwością uzyskania informacji na temat natężenia ruchu drogowego oraz miejsc z ograniczeniem prędkości. Dane można aktualizować przez internet.
Nowe Renault Clio pojawi się w polskich salonach już w maju.
Marcin Lewandowski
Jak sobie radziło Clio Sport - TEST - ZOBACZ TUTAJ