Kupując teraz samochód Kia cee'd w dowolnej wersji nadwoziowej z silnikiem benzynowym 1.4 lub 1.6 możemy zamówić system Start-Stop, zwany przez Kię ISG. Przyczynia się on do oszczędności w zużyciu paliwa.
System działa w następujący sposób. Kiedy jedziemy nie więcej, niż 4 km/h, lub stoimy, mając wciścnięty pedał sprzęgła i drążek zmiany biegów w pozycji "luz" silnik wyłącza się. Wrzucenie pierwszego biegu powoduje ponowne uruchomienie silnika. ISG wie też kiedy przestać. Jeśli naładowanie akumulatora spadnie poniżej 75%, system zawiesi działanie. Aby zapewnić wystarczającą ilość energii, zastosowano wydajny alternator, doładowujący akumulator także podczas hamowania.
W dużym korku, w którym mieszkańcy dużych miast utykają co dzień, oszczędności mogą wynosić nawet 15%. W czasie pomiarów zużycia paliwa w znormalizowanym cyklu kombinowanym zużycie paliwa jest niższe średnio o 6%. Dla silnia 1.4 oszczędność wynosi 0,4 l/100km w stosunku do tego samego modelu bez ISG (5,7/6,1 l/100km), a dla silnika 1.6 pół litra (5,8/6,3 l/100km). Niższe są także wartości emisji CO2 i wynoszą dla silnika 1.4 145 g/km, 1.4 ISG 137 g/km i odpowiednio dla 1.6 152 i 1.6 ISG 143 g/km.
Jeśli komuś oszczędności wynikające z zastosowania systemu ISG nie odpowiadają, może za pomocą przycisku na konsoli centralnej go wyłączyć. Wtedy Kia cee'd ISG zachowuje sie jak jej "zwykły" odpowiednik.
Marcin Lewandowski, źródło: Kia
VW Golf, Honda Civic - zobacz jak popularne kompakty wypadły w nowym teście EuroNCAP?