Z zewnątrz zmieniło się niewiele. Przedni zwis wydłużył się o 30 mm dzięki nowemu zderzakowi. Zmieniono także atrapę chłodnicy. Lusterka boczne są teraz większe oraz mają wbudowane kierunkowskazy.
Wnętrze zyskało więcej, niż samo nadwozie. Nowy zestaw wskaźników podaje teraz informacje z komputera pokładowego. Jest to średnie zużycie paliwa, dystans jaki pozostał do przejechania, czy przełożenie automatycznej skrzyni biegów.
Niektóre funkcje jak tempomat umieszczono w kierownicy i podświetlono. W celu poprawy komfortu podróżowania środkowy podłokietnik jest teraz regulowany w poziomie. Z tego samego powodu wersje z silnikami 2.4 i 3.2 litra mają teraz lepsze wyciszenie.
Nowe silniki opisane są w osobnym artykule .
Po raz pierwszy w samochodzie Suzuki, zastosowano system wspomagający zjazd ze wzniesienia. Ma on poprawiać nie tylko bezpieczeństwo, lecz także własności terenowe samochodu. W momencie zjazdu przy puszczonym pedale hamulca system sam uruchamia układ hamulcowy redukując prędkość. Pozwala to w bezpieczny sposób opanować auto mniej wprawnym kierowcom. Z moich doświadczeń wynika, że systemy te działają zdecydowanie za "ostro".
mjl
Znajdź Suzuki Grand Vitarę dla siebie - oferty Autotrader.pl