Zdrowy zderzak to podstawa!

Porządny zderzak daje poczucie bezpieczeństwa, ale potrafi też cieszyć męskie oko. Przyjemnie jest się do niego przytulić, poczuć jego kształt, obserwować jak ścieka z niego woda...

Zderzaki... Tak, porządne zderzaki to podstawa. Mogą być masywne, sportowe, obłe. Po modzie na anorektyczne, maksymalnie odchudzone i wybiedzone zderzaki wraca trend na porządne bufory. Co nas, mężczyzn bardzo cieszy. W każdym porządnym facecie solidny zderzak budzi poczucie bezpieczeństwa, wręcz przywołuje uczucie matczynego ciepła.

Podstawowym zadaniem zderzaka jest sprężynowanie. Zderzak nie może być twardy i sztywny - wtedy nie nadaje się do niczego. A ma chronić, odbijać, lekko drżeć. Ciekawą sprawą jest to, że doskonały zderzak działa reaktywnie - pogładź go delikatnie, otocz dłonią jego gładkość a poczujesz jak twardnieje, tężeje pod wpływem lekkiego nacisku. Uwierz mi - taki dotyk zderzaka może wywołać rozkosz.

 

Zobacz jak doskonale projektują zderzaki nacje południowe - widok włoskiego designu, muśniętego śródziemnomorskim temperamentem, wygładzonego słońcem Toskanii po prostu zachwyca męskie oczy. Z kolei niemieckie zderzaki wydają nam się nieco przesadzone. Podobnie amerykańskie - to niekiedy przerost formy nad treścią - nie wystarczy rozepchać zderzaka, by uczynić go estetycznym. Ale co do jednego jesteśmy pewni - nigdzie nie spotkasz tak doskonałych i ładnych zderzaków, jak w Polsce.

Na co jeszcze zwracamy uwagę podczas oglądania pięknego samochodu? Na pierwszy plan wysuwają się aspekty bezpieczeństwa. Auto bez dwóch poduszek powietrznych raczej nie przykuje męskiej uwagi. Bardzo ważne jest dobrze wyprofilowane, wygodne siedzenie. Wciśnięcie się w dobrze wyprofilowane kształty to sama rozkosz. I potrafi uprzyjemnić prowadzenie. A dobre auto musi dobrze się prowadzić. Co ma na to wpływ? Po pierwsze zawieszenie. Opinie co do wysokości zawieszenia są różne. Sportowe, obniżone nie jest zbyt komfortowe. Z kolei zbyt miękkie może powodować nieprzyjemne bujanie karoserii, które trudno czasem opanować. Myślę, że każdy powinien mieć zawieszenie zestrojone do swoich potrzeb i stylu jazdy. Jest to tym ważniejsze, że opony do wielu modeli potrafią być bardzo drogie. O dobre auto trzeba dbać - zobacz jak należy to robić:

 

Po drugie bagażnik. Wpływ tego elementu na linię jest niebagatelny. Zbyt duży bagażnik można spotkać w starszych modelach, na ogół rodzinnych. Moda na duże bagażniki przychodzi do nas powoli z Ameryki - pokazuje się je w wielu teledyskach. Ja osobiście wolę europejskie wzorce - kształtne kuperki, sportowo wymodelowane. Jazda za autem z pięknym tyłem to czysta przyjemność.

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę? Ważna jest tapicerka - miękka, aksamitna skóra doda intymności tak prozaicznej czynności, jak jazda samochodem. Liczy się dźwięk silnika. Często wyjący motor skutecznie odstrasza potencjalnych nabywców - najsympatyczniejszy jest głęboki, niemal gardłowy, koci pomruk, który gładzi uszy każdego porządnego kierowcy. Ważne jest to czego nie widać - komputer sterujący. Kiedy ten pracuje nieprawidłowo auto szarpie, dymi jak smok, zużywa zbyt dużo benzyny, wyrywa się albo warczy. Z reguły niżej cenione są auta, które przeszły przez wiele rąk i gościły wielu kierowców. Te bywają po prostu lekko przechodzone.

Ale co jest absolutnie najważniejsze przy wyborze auta? Ono musi się nam podobać, jazda nim powinna sprawiać przyjemność a bogate wnętrze otaczać nas miłą atmosferą.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.