Parking P+R Metro Młociny jest największym obiektem tego typu w stolicy i jednym z największych w Polsce. Składa się z 4 kondygnacji i mieści 1011 samochodów, 188 motocykli, 24 pojazdy przewożące osoby niepełnosprawne oraz jest wyposażony w 4 punkty ładowania samochodów elektrycznych.
Parking na Młocinach działa od 2008 r. Jest oczywiście systematycznie modernizowany. Dla przykładu od dnia 24 września 2024 r. na terenie obiektu funkcjonuje automatyczny system parkingowy. Rozliczenie parkowania odbywa się na podstawie odczytanych przy wjeździe tablic rejestracyjnych. 12 listopada natomiast rozpocznie się modernizacja części miejsc parkingowych poziomu +3.
Jak czytamy w oficjalnym komunikacie ZTM w Warszawie, "parking wielopoziomowy P+R Metro Młociny to największy obiekt w sieci Parkuj i Jedź, z którego codziennie korzystają setki kierowców. Po kilkunastu latach użytkowania ostatnia kondygnacja, która jest jednocześnie zadaszeniem obiektu, wymaga generalnego remontu."
Modernizacja ostatniego poziomu parkingu ruszyła 13 listopada 2024 r. Podstawą prac będzie wymiana nawierzchni na ostatnim poziomie. Nawierzchni, która jest jednocześnie dachem dla niższych kondygnacji. Na tym jednak nie koniec. Bo w ramach prac:
Cel prac jest kluczowy. ZTM Warszawa liczy na to, że dzięki nowym rozwiązaniom będzie w stanie zaoszczędzić nawet 60 proc. energii elektrycznej, zużywanej dotychczas na oświetlenie węzła. To oznacza realnie niższe koszty eksploatacji obiektu.