Nowa funkcjonalność CarPay ma ułatwić życie kierowcom w zatłoczonych miastach. Parkopedia, partner technologiczny Kia, oferuje dostęp do ponad 1,7 miliona miejsc parkingowych w 19 krajach Europy, ułatwiając kierowcom szybkie i wygodne odnalezienie miejsca oraz płatność za parkowanie. System integruje się z nawigacją samochodową, co pozwala na intuicyjne wyszukiwanie miejsc w pobliżu oraz na szczegółowy podgląd ich dostępności i ceny.
Dzięki temu rozwiązaniu użytkownik może zrezygnować z pobierania osobnych aplikacji na smartfony oraz unikać konieczności korzystania z parkomatów. Jak podkreśla Hans Puvogel, dyrektor operacyjny Parkopedia, taka funkcjonalność pozwala zaoszczędzić czas, eliminując potrzebę ręcznego wyszukiwania miejsc i automatyzując płatność w bezpieczny sposób za pomocą dotykowego ekranu samochodowego.
Nowe rozwiązanie Kia jest szczególnie przydatne dla właścicieli samochodów elektrycznych, którzy często otrzymują mandaty za nieprawidłowe parkowanie w miejscach do ładowania. Z badania przeprowadzonego przez Kia wynika, że blisko połowa właścicieli elektryków w Europie – głównie we Francji, Włoszech, Niemczech i Wielkiej Brytanii – spotyka się z problemami parkingowymi podczas ładowania pojazdów. CarPay, zintegrowany z aplikacją Parkopedia, nie tylko ułatwia wyszukanie odpowiednich miejsc, ale również umożliwia bezpieczne zakończenie transakcji płatniczej bez potrzeby używania dodatkowych urządzeń czy aplikacji.
"CarPay to przełom w dziedzinie wygody użytkowania samochodu, a jednocześnie nowy kierunek w rozwoju samochodowych aplikacji multimedialnych", powiedział Olivier Pascal, dyrektor generalny Kia Connect. W przyszłości Kia planuje rozszerzyć funkcje CarPay, aby umożliwić płatność za inne usługi i towary, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kierowców nowoczesnych samochodów.
Kia zapowiedziała, że CarPay będzie standardowym wyposażeniem we wszystkich przyszłych modelach marki. Jak tłumaczy producent, system ten stanowi krok naprzód w dziedzinie technologii "connected car" i rozwiązań płatności w samochodzie. Takich rozwiązań w przyszłości ma pojawić się więcej w multimediach koreańskich samochodów.