Tesla Cybertruck to naprawdę ciekawy model. Ma futurystyczny wygląd, a do tego potężny zapas mocy. Auto oferuje 834 konie mechaniczne. Za ich sprawą jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w czasie wynoszącym jakieś 2,7 sek. 2,7 sek. w pick-up`ie! I to pomimo masy sięgającej ponad 3,1 tony.
Osiągi elektrycznego pick-up`a mogą cieszyć. Przynajmniej tak wydawało się aktualnym właścicielom auta do momentu przeczytania tego materiału. Bo w nim najlepszych informacji nie mam. W Cybertrucku amerykańska organizacja znalazła właśnie poważną wadę. I ta dotyczy pedału przyspieszenia. Wciśnięcie do oporu może spowodować zablokowanie pedału. Skutek? Samochód automatycznie zacznie przyspieszać z pełną prędkością. Z pełną prędkością i mocą przeszło 800 koni... I będzie problem z jego zatrzymaniem.
Typologia usterki opisanej przez amerykańską organizację NHTSA jest taka, że aluminiowa osłona lub nakładka pedału przyspieszenia może przesunąć się podczas jazdy. W efekcie zostanie uwięziona pod plastikową przegrodą wnętrza. Taka sytuacja tworzy realne zagrożenie. Podczas jazdy miejskiej może oznaczać kolizję lub wypadek. Jest w stanie doprowadzić np. do potrącenia pieszego.
Pedał gazu zablokował się w Tesli Cybertruck. Co może zrobić kierowca, aby uniknąć np. wypadku z pełną prędkością? Wystarczy, że naciśnie pedał hamulca. Auto zwolni, a nawet się zatrzyma. Problem polega jednak na tym, że po puszczeniu hamulca, pick-up znowu zacznie przyspieszać z pełną mocą. Dlatego tak ważne jest to, aby kierowca przed awaryjnym opuszczeniem kabiny pasażerskiej, najpierw wyłączy auto za pomocą przycisku startowego.
Postępowanie NHTSA sprawiło, że Tesla przestała na razie przyjmować zamówienia na Cybertrucka i przestała wydawać klientom nowe pojazdy. Co więcej, teraz musi wezwać do serwisów na akcję naprawczą 3878 aut. Mowa o modelach, które zostały dostarczone klientom między listopadem 2023 r. a 4 kwietnia 2024 r. To jednak nie będzie takie proste. Bo Tesla musi najpierw znaleźć sposób na wyeliminowanie usterki. Dopiero wtedy będzie w stanie naprawić każdy ze sprzedanych i wyprodukowanych już samochodów.