Z pomiarów przeprowadzonych w latach 2020-2021 wynika, że codziennie na drogę krajową nr 47 wjeżdża do Zakopanego średnio prawie 21 tysięcy pojazdów. Te liczby znacznie rosną w sezonie turystycznym. Wysoki ruch w tym obszarze powoduje trudności z włączeniem się na drogę krajową z ulic gminnych - Wojdyły i Ustup. Budowa dwóch nowych rond ma nieco polepszyć tę sytuację.
Pierwsza z nowych konstrukcji, będąca w kierunku Nowego Targu, zostanie zbudowana na skrzyżowaniu ulic Wojdyły i Kasprowicza (DK47). To rondo typu turbinowego, które umożliwi płynny ruch w trzech kierunkach - do centrum Zakopanego, Poronina oraz Olczy. W ruchu będzie dostępne także dwóch oddzielnych zjazdów, które pozwolą mieszkańcom przyległych posesji na dołączenie się do ruchu.
Drugie rondo powstanie 50 metrów dalej, na skrzyżowaniu ulic Kasprowicza i Ustup. To ma poprawić połączenie drogi krajowej z Ustupem i Harendą. W ramach tej inwestycji zostaną wybudowane trzy przejścia dla pieszych - dwa na ulicy Kasprowicza, po jednym przed każdym z rond. Trzecie zostanie umieszczone w miejscu, w którym obecnie znajduje się na ulicy Ustup. Przy północnej stronie DK47 zostanie wybudowany chodnik. Planowane są także modernizacje infrastruktury i zatok autobusowych, a także nowe oświetlenie i system odwodnienia.
Wykonawca będzie miał na realizację inwestycji maksymalnie 12 miesięcy, nie licząc przerw zimowych.
Projekt budowy nowych rond został przygotowany przez Miasto Zakopane. Gmina wystąpiła z wnioskiem o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej, które zostało wydane przez Wojewodę Małopolskiego 25 lipca 2023 roku.
Prace nad budową innego ronda na DK47 w Zakopanem, na skrzyżowaniu z ulicą Spyrkówka, rozpoczęły się jesienią ubiegłego roku. Obecnie połowa konstrukcji tego ronda jest już gotowa, a w drugiej połowie sierpnia rozpoczną się prace związane z układaniem asfaltu. Planowany termin zakończenia tej inwestycji to kwiecień 2024 roku.