Jak niemieckie coupe stało się terenówką? Ten Mercedes SLK podbił 116 krajów

Aby spełniać marzenia, czasem trzeba mieć w sobie nutę szaleństwa. Tym tokiem myślenia podążyła dwójka podróżników oraz kilku konstruktorów. Efektem ich działań powstał wyjątkowy Mercedes SLK.

Więcej ciekawych tekstów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.

Na jakie auto zdecydowałbyś się przed wyruszeniem w długą podróż po całym globie. Część postawiłaby być może na Toyotę Land Cruisera albo na Land Rovera Defendera. Z drugiej strony kuszą też samochody klasy Grand Tourer, jak Bentley Continental czy kultowe BMW serii 8. Ten Mercedes SLK rozwiązuje wszelkie wątpliwości.

Zobacz wideo Czy w tym szaleństwie jest metoda? Sprawdzamy Mercedesa Klasy G, który przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 s

Poza podwoziem od Klasy G niewielkie coupe zyskało jeszcze jednego "asa w rękawie" - podróżną przyczepkę. I co najlepsze, idealnie komponuje się z nadwoziem auta, a przy tym jest naprawdę pakowna.

Karoseria Mercedesa SLK została tak przerobiona, aby pomieścić podzespoły od Gelendy. Dzięki uzyskaniu imponującego prześwitu udało się zamontować m.in wzmocnione amortyzatory, bak paliwa o pojemności aż 175 litrów (zasięg ponad 1000 km) i 18-calowe, aluminiowe felgi. Pojazd zyskał więc zdolność do jazdy w każdych warunkach.

Mercedes SLK na podwoziu Klasy GMercedes SLK na podwoziu Klasy G fot. Carsthatenvermadeitetc, Tumblr

Inspiracją była podróż po całym świecie. Powstało epickie dzieło

Jim Rogers i Paige Parker pragnęli samochodu, który zniesie trudy wielkiej podróży dookoła świata. W tym celu poprosili specjalistów od nietypowych konstrukcji — firmę Prisma Design International o stworzenie projektu, który sprosta ich planom. Konstruktorzy wykorzystali nadwozie modelu SLK i oparli je o podwozie, układ napędowy 4 × 4 oraz silnik wysokoprężny z klasy G. Całość zajęła im 3 miesiące pracy.

Mercedesa napędza sześciocylindrowy, turbodoładowany silnik Diesla o poj. 3,0 litra. W połączeniu z automatyczną skrzynią biegów auto generuje 177 KM i wytwarza moment obrotowy na poziomie 244 Nm. Całość dostarczana jest na napęd na cztery koła G-Wagen. 

Podrasowany Mercedes SLK w podróżyPodrasowany Mercedes SLK w podróży fot. Carsthatenvermadeitetc, Tumblr

Mercedes zdał egzamin. Przejechał ponad 240 tys. km

"Millenium Mercedes", bo tak nazwała go para, przejechał przez łącznie 116 krajów w latach 1999-2002. Czy seryjny SLK byłby w stanie przejechać przez nieutwardzone szlaki m.in. na Czarnym Kontynencie, czy stepach Azji Centralnej? Śmiemy wątpić. A poza tym nie wyglądałby równie odjechanie. 

Para pobiła również ówczesny rekord Guinnessa, odwiedzając tak wielką ilość krajów podczas nieprzerwanej podróży samochodem. Oby takich motoryzacyjnych marzycieli było na świecie jak najwięcej.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.