We wtorek zespół cyberbezpieczeństwa w Komisji Nadzoru Finansowego (CSIRT KNF) opublikował na Twitterze wpis ostrzegający przed internetowymi oszustami. Korzystając z faktu wprowadzania przez sieci stacji paliwowych różnorakich zniżek na paliwo, przestępcy wpadli na pomysł publikowania fałszywych internetowych reklam. Udostępniają je za pomocą mediów społecznościowych. Więcej podobnych treści znajdziesz na stronie Gazeta.pl
Fałszywe reklamy obiecują internautom uzyskanie specjalnych zniżek na paliwa. We wpisie na Twitterze CSIRT KNF ostrzega: "Uważajcie na fałszywe reklamy w mediach społecznościowych! Tym razem cyberprzestępcy oferują możliwość otrzymania zniżki na paliwo".
"W rzeczywistości reklama prowadzi na niebezpieczną stronę, gdzie cyberprzestępcy wyłudzają dane logowania do bankowości elektronicznej" - dodaje CSIRT KNF. Zespół przekazał, że do tej pory cyberprzestępcy podszywali się pod Credit Agricole, Santander Bank, mBank, BNP Paribas oraz Bank Pekao SA. Jak zaleca komisja - "Bądźcie ostrożni i weryfikujcie adres strony, na której się znajdujecie!".
Wzmożona aktywność oszustów związana jest z wakacyjnymi obniżkami na paliwa, jakie wprowadziły największe sieci stacji w Polsce. Należą do nich BP, Orlen, MOL, Shell, Circle K, Moya, czy też Amic. Skorzystać mogą z nich głównie uczestnicy programów lojalnościowych. I tak w przypadku BP kierowcy, którzy zarejestrują się w programie Payback mogą uzyskać rabat 30 groszy na litrze paliwa oraz 10 groszy na litrze LPG. Zniżka obejmie cztery tankowania w miesiącu, każde na 50 litrów.
Największa polska sieć Orlen dla uczestników programu lojalnościowego Vitay przygotowała rabat wynoszący 30 groszy na litrze. Co więcej, posiadacze Karty Dużej Rodziny mogą liczyć na dodatkowe 10 groszy zniżki. Tak jak w przypadku BP, promocja miesięcznie obejmuje cztery 50-litrowe tankowania.