Nowe Mitsubishi ASX ma przekonać Polaka wyposażeniem i gwarancją fabryczną. A co z ceną?

Mitsubishi ASX nowej generacji będzie w Polsce sprzedawane w 8 wersjach wyposażenia, a dystrybucją zajmie się nowy importer - spółka Astara Poland. Obecność auta w salonach została zapowiedziana na marzec 2023 r.

Mitsubishi, które w 2016 roku weszło do aliansu z Renault i Nissanem, zaczyna widocznie zyskiwać na zawartym sojuszu. Zupełnie nowe Mitsubishi ASX jest pierwszym wyraźnym efektem współpracy. Bestsellerowy crossover całkowicie się zmienił, choć wcale nie zaprojektowano go od podstaw. Został wprost wyjęty z gamy modelowej Renault, a Mitsubishi nawet nie próbuje tego ukrywać. Nowy ASX to po prostu Captur ze zmienionym grillem i innymi logotypami (nawet wyjeżdża z tej samej fabryki). Następnym w kolejce autem, które powieli ten schemat, będzie Mitsubishi Colt - modelem tym zostanie Renault Clio przystrojone w japońskie znaczki.

Nowość trzech diamentów pozycjonowana w segmencie B SUV, została zbudowana na platformie CMF-B Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, przystosowanej do zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Pod kątem nowinek z zakresu napędu, komfortu, funkcjonalności czy bezpieczeństwa, nowy ASX znacznie przewyższa swojego poprzednika.

 

Nowe Mitsubishi ASX - jednostki napędowe

Auto będzie oferowane w sprzedaży w 8 wersjach wyposażenia oraz z silnikami o szerokim przekroju mocy. Wersję podstawową napędza turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1.0 litra i mocy 90 KM, połączona z 6-biegową przekładnią manualną. Moc oczywiście trafia na przednią oś. W ofercie Renault silnik 1.0 może być zasilany LPG. Na razie nie wiadomo czy Mitsubishi wprowadzi do swojej oferty instalację gazową. 

Kolejną jednostką jest motor 1.3 litra turbo występujący w wersji 140- lub 160-konnej. Ta jednostka benzynowa jest wspierana przez instalację miękkiej hybrydy (MHEV). Układ obejmuje alternator-rozrusznik oraz 12-woltowy akumulator. Energia jest odzyskiwana podczas zwalniania oraz hamowania. Wersji 140-konnej towarzyszy w ofercie 6-biegowa przekładnia manualna, a 160-konna jest połączona z 7-biegową dwusprzęgłową przekładnią automatyczną DCT.

Kolejnym punktem oferty będzie tradycyjna hybryda (HEV) - układ złożony z jednostki benzynowej 1.6 litra oraz dwóch silników elektrycznych i automatycznej przekładni z kilkoma trybami pracy. Moc hybrydy wynosi 145 KM. Ostatnim wariantem będzie hybryda (PHEV) ładowana z zewnętrznego źródła prądu. Zespół napędowy oparty jest na podobnej jak w tradycyjnej hybrydzie konfiguracji – połączeniu silnika benzynowego o pojemności 1.6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi, ale już z inną automatyczną skrzynią - w tym wypadku wielotrybową. Akumulator o pojemności 10,5 kWh ma pozwalać na pokonywanie codziennych dystansów w wyłącznie bezemisyjnym trybie elektrycznym (zasięg na prądzie około 40 kilometrów).

Nowe Mitsubishi ASXNowe Mitsubishi ASX Fot. Rafał Mądry

Mitsubishi ASX - wyposażenie

Polscy klienci otrzymają do wyboru osiem wersji, zróżnicowanych zarówno pod względem mocy napędu, rodzaju przekładni, jak i specyfikacji wyposażenia. Konfiguracja jest inna w stosunku do Renault Captur.

Każda z ośmiu wersji zostanie wyposażona standardowo w pełen zestaw przednich i bocznych poduszek powietrznych kierowcy i pasażera oraz kurtyny boczne, a także rozwiązania techniczne, noszące nazwę ADAS (Advanced Driver Assistance System). Standard ten zawiera: system ograniczający skutki kolizji czołowych (Forward Collision Mitigation) z funkcją ochrony pieszych i systemem monitorowania dystansu do pojazdu poprzedzającego (Distance Warning). Bez dopłat każda wersja otrzymuje system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Warning), system utrzymywania na pasie ruchu (Lane Keeping Assist) i system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition). Przed kolizjami chronią także standardowe czujniki parkowania przód i tył oraz kamera cofania i adaptacyjny tempomat.

Najwyższa wersja wyposażenia będzie zawierać funkcję MI-PILOT, która zapewnia jazdę autonomiczną poziomu 1, łącząc adaptacyjny tempomat (ACC) i system centrowania na pasie ruchu (LCA).

Nowe Mitsubishi ASXNowe Mitsubishi ASX Fot. Mitsubishi

W ASX dostępne będą trzy rodzaje zestawów zegarów – podstawowy zestaw analogowy z wbudowanym ekranem o przekątnej 4,2", kolejnym jest konfigurowalny zestaw cyfrowy z ekranem o przekątnej 7", a najbardziej zaawansowany to pełni personalizowany cyfrowy wyświetlacz kierowcy o przekątnej 10,25", który umożliwia również wyświetlanie instrukcji systemu nawigacyjnego.

W wyższych wersjach personalizacji podlega także charakterystyka pracy najważniejszych układów, którą wprowadzamy za pośrednictwem systemu Multi-Sense. Kierowca może więc zmienić reakcje układu kierowniczego, układu stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji oraz reakcje na pedał przyspieszenia, korzystając z predefiniowanych trzech trybów jazdy oraz trybu dającego mu prawo wprowadzenia własnych parametrów: ECO, PURE, SPORT, MY SENSE.

Kiedy poznamy ceny nowego Mitsubishi ASX?

Astara Poland nie podzieliła się jeszcze cennikiem samochodu. Przedstawiciele spółki podczas statycznej prezentacji auta w Warszawie, milczeli w tej sprawie, jak zaklęci. Dokładną ofertę poznamy dopiero na wiosnę. Importer poinformował, że u polskich dilerów nowy ASX pojawi się w marcu 2023 r. Klientów do odwiedzin salonów ma przyciągnąć 5-letnia gwarancja do przebiegu 100 tys. km, 5 lat gwarancji Mitsubishi Assistance bez limitu przebiegu oraz 12 lat gwarancji na perforację blach nadwozia. W hybrydach akumulator trakcyjny ma 8 lat ochrony i 160 tysięcy km.

Klienci, którzy w przedsprzedaży zdecydują się na rezerwację Mitsubishi ASX do końca grudnia 2022 roku, mają obiecane "7 lat spokoju" za sprawą dodatkowych 2 lat gwarancji w promocyjnym gratisie. Czy to wszystko wystarczy, aby klient skierował kroki do Mitsubishi zamiast udać się do Renault? Wiele się wyjaśni dopiero po opublikowaniu cennika.