Cupra Leon ze słabszym silnikiem w podstawie. Kompakt dostał 1.5 TSI

Cupra Leon otrzymuje nowe silniki benzynowe. Gama jednostek napędowych poszerza się o podstawowy motor 1.5 TSI 150 KM oraz mocniejszy 2.0 TSI 190 KM. Auta z tymi silnikami będą dostępne od trzeciego kwartału 2022 roku.

Cupra wzmacnia ofertę modelu Leon, poszerzając dotychczasową gamę silnikową. Począwszy od trzeciego kwartału tego roku, kompaktowy model hiszpańskiej marki z nowymi jednostkami napędowymi pojawi się w ofercie z nadwoziem hatchback oraz kombi.

Podstawową jednostką będzie teraz silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM połączony z manualną skrzynią 6-biegową, pozwalający osiągnąć pierwsze 100 km/h poniżej 9 sekund. Motor ten również wystąpi w wersji eTSI 150 KM (miękka hybryda) sparowanej ze skrzynią automatyczną DSG o siedmiu przełożeniach (przyspieszenie 0-100 km/h w 8,5 s). Gamę uzupełni motor 2.0 TSI o mocy 190 KM, który już na wstępie jest łączony z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią DSG7. Taki 190-konny 5-drzwiowy Leon przyspiesza do pierwszej "setki" w około 7,5 sekundy.

Rozwijamy portfolio Leona, aby zmaksymalizować ofertę dla naszych klientów pod względem konfiguracji. Naszą ambicją jest osiągnięcie tak dużego sukcesu jak w przypadku Formentora

– komentuje Kai Vogler, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w marce Cupra.

Oprócz nowych opcji silnikowych, w standardowej wersji Leona znajdą się pełne reflektory LED, zderzaki charakterystyczne dla modeli marki, tylny dyfuzor w kolorze nadwozia, a także srebrne lub miedziane 18-calowe felgi aluminiowe. Charakter wnętrza podkreślą sportowe fotele przednie Cupra Sports w materiałowej tapicerce ze skórą ekologiczną z przeszyciami w kolorze miedzi.

Fani szybkich kompaktów wciąż będą mogli nabyć Cupra Leony w znacznie mocniejszych odmianach. Pięciodrzwiowy hatchback dostępny jest z jednostkami 2.0 TSI 245 KM lub 2.0 TSI 300 KM łączonymi ze skrzynią DSG7 przekazującą napęd na przednią oś. Bardziej praktyczniejsza odmiana nadwozia Sportstourer dodatkowo występuje jeszcze z motorem 2.0 TSI 310 KM oraz napędem na cztery koła 4Drive.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.