Testujemy Travel Assist w VW ID.5. "Raz się skorzysta, to potem trudno przestać"

Travel Assist to jeden z najbardziej zaawansowanych systemów, jakie oferowane są aktualnie w samochodach. W jaki sposób odciąża kierowcę podczas jazdy? Mieliśmy okazję sprawdzić to w nowym Volkswagenie ID.5.

Travel Assist to jeden z tych systemów, którym Volkswagen chwali się najczęściej podczas prezentacji kolejnych samochodów. Co ważne, trafia na pokład nie tylko największych i najdroższych modeli. Wręcz przeciwnie. Producent oferuje go w coraz większej liczbie modeli. Także tych z segmentu B.

Do redakcji przyjechał niedawno Volkswagen ID.5 i stwierdziliśmy, że test nowego elektrycznego SUV-a coupe to znakomita okazja, żeby przyjrzeć się bliżej właśnie Travel Assist. Jak działa i co tak naprawdę daje? To sprawdziliśmy dla was w poniższym wideo. Krótkim i konkretnym.

Zobacz wideo Jak działa Travel Assist? Sprawdzamy:

Dla tych, którzy wolą czytać. Travel Assist w telegraficznym skrócie

Travel Assist zapewnia półautomatyczną jazdę. Łączy w sobie kilka innych systemów. ACC, czyli działający od 0 km/h do prędkości maksymalnej system regulujący prędkość jazdy i odległość od auta poprzedzającego, a także Lane Assist wspomagający kierowcę w utrzymaniu pojazdu na pasie ruchu współdziałają teraz ze sobą. 

Utrzymuje prędkość, pas ruchu i odległość od pojazdu poruszającego się z przodu. Ale nie tylko z włączonym Travel Assist samochód:

  • samodzielnie rusza i się zatrzymuje. 
  • dostosowuje prędkość, jeśli zbliżamy się do jakiegoś manewru. Np. skrzyżowania, ronda albo zakrętu. 
  • zwolni lub przyspieszy po rozpoznaniu nowego ograniczenia 
  • przy wysokich prędkościach auto potrafi samodzielnie zmienić pas ruchu, kiedy włączymy kierunkowskaz. 

Materiał powstał we współpracy z marką Volkswagen.

Więcej o: