Spodobał Ci się ten artykuł? Więcej wiadomości ze świata motoryzacji znajdziesz na Gazeta.pl
Toyota Aygo X to crossover segment A, który zastępuje zwykłe Aygo. Jest to model, który wyróżnia się stylistyką i może się podobać zarówno nowym klientom, jak i w przyszłości na rynku wtórnym.
Nowe Aygo X jest o 235 mm dłuższy i 125 mm szerszy od poprzedniego modelu. Rozstaw osi większy o 90 mm oznacza bardziej przestronne wnętrze. Samochód ma 3700 mm długości, a w bagażniku mieści 231 l. Auto otrzymało sprawdzony 3-cylindrowy silnik 1.0 VVT-i o mocy 72 KM z systemem Start&Stop, który zużywa od 4,7 l/100 km i emituje od 107 g/km CO2. Do wyboru jest manualna skrzynia o 5 biegach lub debiutująca w tym segmencie automatyczna, bezstopniowa przekładnia Multidrive S.
Według analityków z firmy INFO-EKSPERT, wartości rezydualne nowej Toyoty Aygo X po 3 latach i 90.000 km przebiegu kształtują się w przedziale od 58,9 proc. do 59,5 proc. ceny zakupu auta, w zależności od konfiguracji. Najwyższy wynik uzyskała podstawowa wersja wyposażenia Active. Dwie topowe wersje – Aygo X Limited Edition i Executive zachowają 59 proc. początkowej wartości, podobnie jak wersja Style z automatyczną skrzynią biegów. Wersja Comfort po 3 latach utrzyma 59,3 proc. pierwotnej ceny, zaś wersja Style z manualną skrzynią – 58,9 proc.
Za utrzymaniem wysokiej wartości po trzech latach użytkowania przemawia również wyposażenie Aygo X. We wszystkich pięciu wersjach – Active, Comfort, Style, Executive oraz Aygo X Limited – wyposażenie jest bardzo rozbudowane.
W wersji Active, Aygo X otrzymuje kompletny zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense 2.5, system multimedialny Toyota Touch 2 z Apple CarPlay i Android Auto, usługi łączności Toyota Connected Car, manualną klimatyzację, kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników, elektryczne przednie szyby, elektryczne i podgrzewane lusterka, system wspomagający pokonywanie podjazdów oraz wielofunkcyjną kierownicę.